آمار

۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۷۵۲

تغییرات قیمت در مصالح ساختمانی

گزارش مرکز آمار ایران از بازار مصالح ساختمانی حاکی از آن است که تابستان امسال در مقایسه با تابستان سال گذشته قیمت نهادهای ساختمانی ۴۹.۱ درصد افزایش یافته است.

مطابق آمار منتشر شده مرکز آمار ایران شاخص کل قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران بر مبنای سال پایه 1390 در تابستان امسال 315.4 بوده که نسبت به فصل قبل (بهار 97) با 250.8 بالغ بر 25.7 درصد افزایش و نسبت به تابستان سال گذشته با 211.6 بالغ بر 49.1 درصد افزایش یافته است.

درصد تغییرات شاخص کل در چهار فصل منتهی به فصل تابستان امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل معادل 26.7 درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل 17.4 درصد با افزایش روبرو بوده است.

شاخص قیمت گروه « آهن‌آلات، میلگرد و پروفیل درب و پنجره و نرده » با 45 درصد نسبت به فصل قبل بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص کل در فصل تابستان داشته است.

گروه « چوب» با ٦64.3درصد افزایش و گروه «خدمات» با 4 درصد افزایش به ترتیب رتبه‌های بعدی را در افزایش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل تابستان سال 1397 مورد بررسی داشته‌اند.

توقیف ۴.۳ تن سیب زمینی قاچاق

ماموران گمرک پرویزخان موفق به کشف ۴۳۰۰ کیلوگرم سیب زمینی قاچاق به مقصد کشور عراق شدند. قاچاقچیان قصد داشتن با جاسازی، این میزان سیب زمینی را در قالب محموله صادراتی تره بار به کشور عراق صادر کنند که در نهایت با هوشیاری ماموران گمرک پرویزخان، پس از بازرسی از کالاهای صادراتی کشف شد.  در همین راستا گمرک پرویزخان به استناد بند د ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی مصوب سال ۹۰ کالا را از مصادیق محرز قاچاق تلقی کرده و پس از تنظیم صورت جلسه کشف و تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضای ارجاع شود.

صادرات غیر نفتی۲۷ میلیارد دلاری شد

رییس کل گمرک گفت: صادرات غیر نفتی ایران در هفت ماه سال جاری از مرز ۲۷ میلیارد دلار گذشت و به ۲۷ میلیارد و ۲۲۹ میلیون دلار رسید. فرود عسگری رییس کل گمرک ایران اظهار کرد: براساس تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی هفت ماه سال جاری، در این مدت حجم صادرات غیرنفتی ایران به ۶۷ میلیون و ۳۶۲ هزار تن رسیده است که ارزش آن رقمی برابر ۲۷ میلیارد و ۲۲۹ میلیون دلار می‌شود.

 عسگری با بیان اینکه تا ابتدای آبان ماه سال جاری صادرات ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۳ و ۳۵ صدم درصدی از نظر ارزش دلاری داشته است افزود: از سوی دیگر در همین مدت میزان واردات قطعی کالا به ایران ۱۸ میلیون و ۹۲۹ هزار تن به ارزش ۲۶ میلیارد و ۳۰۳ میلیون دلار بوده است. معاون وزیر اقتصاد و رییس کل گمرک ایران ادامه داد: واردات ایران در این مدت نسبت به هفت ماه سال گذشته ۸ و ۶۸ صدم درصدی از نظر وزنی و ۱۱ و ۷ صدم درصدی از حیث ارزش دلاری کاهش داشته است. وی افزود: این آمار نشان می‌دهد که در ۷ ماه سال جاری ارزش تجارت خارجی ایران به بیش از ۵۳/۵ میلیارد دلار افزایش یافته و مازاد تراز تجاری کشورمان هم به مثبت ۹۲۶ میلیون دلار رسیده است. عسگری بیان کرد: میعانات گازی، پروپان مایع شده، روغن‌های سبک و فرآورده‌ها به جز بنزین، متانول و پلی‌اتیلن گرید فیلم به ترتیب عمده‌ترین کالای صادراتی و ذرت دامی، قطعات منفصله جهت تولید خودرو، برنج و لوبیای سویا به ترتیب عمده‌ترین کالای وارداتی کشورمان در این مدت بوده‌اند.

 

ارسال نظر