اخبار کلان

۱۳۹۷/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۶۷۰

11 هزار میلیارد درآمد گمرک برای شش ماه

گمرک ایران اعلام کرده است که در نیمه نخست امسال با احتساب دریافت ضمانتنامه از واردکنندگان، بالغ بر 10 هزار و 800 میلیارد تومان درآمد وصول شده است که نسبت به دوره‌های شش ماهه سال‌های گذشته بی‌سابقه است.با احتساب دریافت ضمانتنامه از واردکنندگان در این مدت، بالغ بر 10 هزار و 800 میلیارد تومان درآمد گمرکی از محل حقوق ورودی کالاها و 5.5 هزار میلیارد تومان عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در گمرکات کشور وصول شده است. بدون ضمانت و به صورت نقد در نیمه اول امسال 7348 میلیارد تومان درآمد کسب شده است. در مجموع بالغ بر 5.5 هزار میلیارد تومان عوارض و مالیات بر ارزش افزوده وصول شده که سهم عوارض حدود 180 میلیارد تومان و مابقی نیز مالیات بر ارزش افزوده بوده است. گفتنی است کل درآمد گمرک کشور در سال ۱۳۹۶ در مجموع بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مصوب قانون بودجه حدود ۱۳۰درصد محقق شد.

بسته حمایتی گمرک برای تولیدکنندگان

فارس| منصور بازیار با اشاره عملکرد گمرک بوشهر در شش ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: در شش ماهه ابتدایی سال ۹۷ حدود ۱۵ میلیون و ۳۸۰ هزار تن کالا به ارزش ۷ هزار و ۵۳۵ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۸ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۵ درصد افزایش داشته است.ناظر گمرکات استان بوشهر با بیان اینکه در شش ماه ابتدایی سال ۹۷ بالغ بر ۳۳۰ هزار تن کالا به ارزش ۹۱۲ میلیون دلار از گمرکات استان وارد شده است، گفت: این میزان نسبت به دوره مشابه سال قبل از نظر وزنی ۴۵ درصد و ارزشی ۲۹ درصد کاهش داشته است.وی در مورد درآمدهای استان در این مدت بیان کرد: درآمد قطعی بالغ بر ۷ هزار میلیارد ریال بوده که با محاسبه ضمانتنامه‌ها بیش از این خواهد بود.بازیار با اشاره به اینکه واردات از گمرکات استان بیشتر مربوط به کالاهای مصرفی بوده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط ارزی پیش آمده و ممنوعیت گروه کالایی ۴ فعلا بخشی از فعالیت‌ها متوقف است. هم‌اکنون کالاهای گروه ۲ و ۳ اجازه ترخیص دارند.

امکان خروج موقت تریلرهای بدون پلاک تمدید شد

علی اکبر شامانی مدیرکل دفتر صادرات در بخشنامه‌ای به کلیه گمرکات اجرایی موضوع «استمهال خروج موقت تریلر و نیمه تریلر‌های فاقد شماره انتظامی تا پایان سال ۱۳۹۷» را ابلاغ کرد.در این بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه ۱۳۰/۹۷/۴۷۸۳۱۸ مورخ ۹۷/۴/۲۶ موضوع استمهال خروج موقت وسایط نقلیه غیرموتوری (تریلر و نیمه تریلر) فاقد شماره انتظامی اعلام می‌دارد: انجام تشریفات خروج موقت وسایط نقلیه غیرموتوری فاقد شماره انتظامی، تا پایان سال جاری با رعایت مقررات مربوطه بلامانع است. ضمنا مطابق بخشنامه صدرالاشاره و به منظور جلوگیری از هر گونه سواستفاده احتمالی و فراهم شدن امکان انطباق و کنترل دقیق کالا در زمان برگشت، لازم است نسبت به الصاق پلمپ شماره‌دار به قسمت‌های مختلف وسایط نقلیه اقدام و شماره پلمپ‌های مذکور را نیز در سامانه مربوط ذکر نمایند. لذا دستور فرمایید مراتب به کلیه واحدها و گمرکات تابعه ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت مستمر معمول دارند.

از افشای حقوق ۷۰۰ میلیونی تا کشف قاچاق ۳۴ هزار خودرو

امیر خجسته در مصاحبه با رادیو با بیان اینکه فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس با 141 عضو فعالیت خود را از ابتدای مجلس آغاز کرد، گفت: این فراکسیون قدرتمندانه و بدون توجه به گرایش‌های سیاسی با هرگونه فساد برخورد می‌کند. در این حوزه مردم و خبرگان جامعه اطلاعات درباره فساد در بخش‌های مختلف را به این فراکسیون می‌دهند.

وی با ذکر نمونه‌ای از این فعالیت‌ها عنوان کرد: یکی از گزارشاتی که به این فراکسیون رسیده است در مورد گمرک بود که توسط کارشناس این دستگاه در اختیار ما قرار گرفت که نتیجه آن تحول در گمرک بود و جلوی قاچاق 34 هزار خودرو گرفته شد و مجرمین هم بازداشت شدند.

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان اینکه سامانه‌ای که در فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی ایجاد شده، بسیار اثرگذار است، اشاره کرد: از نیروهای امنیتی و انتظامی درخواست داریم در این حوزه ورود و فراکسیون را همراهی کنند. در این بین کارشناسان فراکسیون و همچنین کمیسیون اصل 90 با عملکرد دقیق، با فساد در بخش‌های دیگر مبارزه کنند.

وی از نقش گزارش‌های مردمی در راه مبارزه با فساد گفت و عنوان کرد: گزارش‌هایی که توسط مردم به فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی می‌رسد به دادستانی اعلام می‌شود و با پیگیری آنها با فساد برخورد می‌شود. در حقیقت مردم از طریق سامانه فراکسیون مبارزه با مفاسد، فساد در دستگاه‌هایی که بیت المال در آنها حیف و میل می‌شود را گزارش می‌دهند.

خجسته درباره گزارش‌هایی مردمی درباره حقوق‌های نجومی بیان کرد: بر اساس گزارش‌هایی که مردم ارسال کرده‌اند مدیر یکی از بانک‌ها تا بیش از 700 میلیون حقوق دریافت می‌کرده است که ورود کردیم و دیدیم صحت دارد و لذا با آن برخورد کردیم. همچنین گزارش‌هایی از دریافت حقوق‌های 80 تا 100 میلیونی برخی مدیران دریافت کرده‌ایم که با آنها نیز برخورد کردیم.

 

ارسال نظر