افزایش نرخ سود بانکی عامل تثبیت گرانی

۱۳۹۷/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۶۶۹

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش نرخ سود بانکی روی عملکرد تولید تاثیر منفی دارد، گفت: نباید دولت برای جبران کسری بودجه از بازار ارز استفاده کند.

 هزار جریبی، درباره افزایش افزایش نرخ سود علی الحساب سپرده‌ها و وام‌های بانکی گفت: براساس اخبار رسانه‌ها برخی از بانک‌ها اقدام به افزایش نرخ سود بانکی داشته‌اند که این موضوع غیر قابل قبول بوده و تبعات منفی برای اقتصاد کشور به همراه دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش نرخ سود بانکی روی عملکرد تولید تاثیر منفی دارد، ادامه داد: در سال گذشته با کاهش نرخ سود بانکی بخشی از سرمایه‌ها از بانک در حال هدایت به بخش‌های مولد اقتصادی بود و اگر تلاطم بازار ارز ایجاد نمی‌شد حداقل بخشی از مشکلات تولید در زمینه تامین نقدینگی رفع می‌شد.

نماینده مردم گرگان در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه با هدف کنترل نقدینگی نرخ سود سپرده بانکی افزایش یابد به رشد نرخ سود وام بانکی منجر می‌شود که افزایش هزینه تولید نیز از تبعات سیاست مذکور بوده که این موضوع مناسب نیست.

هزار جریبی در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد: افزایش هزینه تولید به گرانی کالا و رشد نرخ تورم منتهی می‌شود بنابراین بانک مرکزی باید این موضوع ورود کند و مانع از رشد نرخ سود بانکی شود.

وی گفت: ارز قابل توجهی در دست دولت وجود دارد بنابراین نباید دولت برای جبران کسری بودجه از بازار ارز استفاده کند.عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در هرصورت باید تصمیمات صحیح اقتصادی که تمامی جوانب لحاظ شده باشد اتخاذ و از افزایش غیرقانونی سود بانکی نیز جلوگیری شود چرا که بی‌توجهی به این موضوع به تثبیت گرانی‌ها منجر می‌شود.

 

 

ارسال نظر