اخبار کلان

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۲۵۷

در انتظار وزیر کار

ایلنا|علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار، درباره آخرین جلسه شورای عالی گفت: عمده‌ترین مشکل شورای عالی کار نداشتن وزیر است. رییس شورای عالی کار وزیر و دبیر شورای عالی کار نیز معاون روابط کار هستند که در حال حاضر این دو سمت بلاتکلیف است و همین موضوع باعث شده است که شورای عالی تا کنون تشکیل نشده است. سرپرست وزارت کار موقت است و نمی‌تواند تصمیم بلندمدت بگیرد و معاونت روابط کار هم در حال برکناری است و نمی‌تواند به دنبال این موضوع باشد. از نظر شکل قانونی، عدم برگزاری جلسه شورای عالی کار یک تخلف است و مطابق دستور جلسه‌ای که اخیراً برگزار شد منتظر برگزاری جلسه شورای عالی کار هستیم. وی گفت: امیدواریم مجلس سریع‌تر در انتخاب وزیر اقدام کند چرا که مشکلات کارگران ناشی از بلاتکلیفی است. با توجه به اینکه در حال حاضر وزیر جدید برای وزارت کار به مجلس معرفی شده است، فکر می‌کنم جلسه شورای عالی کار با حضور سرپرست دیگر برگزار نشود و باید منتظر وزیر جدید باشیم.

واریزکل مطالبات گندم‌کاران

بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، کل مطالبات گندم‌کاران در اختیار شرکت بازرگانی قرار گرفته و مقرر شد، دیروز حداکثر تا ساعت ۲۴ به حساب گندم‌کاران واریز شود. سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: کل مطالبات گندم‌کاران در اختیار شرکت بازرگانی قرار گرفته تا ساعت ۲۴ به حساب گندم‌کاران واریز شد.وعده رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد پرداخت تمامی مطالبات گندم‌کاران تا پایان مهرماه، خبرداد و گفت: دولت هیچ‌گونه بدهی در این‌ باره ندارد.

برنامه دژپسند برای وزارت اقتصاد

وزیر پیشنهادی اقتصاد با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن ارایه رئوس برنامه‌های خود، به تشریح ارقام فعلی شاخص‌های کلان اقتصادی کشور پرداخت.فرهاد دژپسند در این جلسه بر هدایت جریان نقدینگی به سمت بخش‌های تولیدی به عنوان یکی از برنامه‌های پیشنهادی خود تاکید کرد.وی حرکت به سمت اقتصاد هوشمند را به عنوان یکی دیگر از رویکردهای خود در اقتصاد کشور برشمرد. وزیر پیشنهادی اقتصاد در ادامه با حضور در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، ضمن ارایه عناوین برنامه‌های خود در حوزه مرتبط با این کمیسیون، مهم‌ترین برنامه‌اش را در شرایط کنونی، عبور از تلاطم و ایجاد ثبات اقتصادی عنوان کرد.

 

ارسال نظر