اخبار کلان

۱۳۹۷/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۸۸۷

در 18 ماه گذشته هیچ‌ یارانه‌بگیری حذف نشد

تسنیم| رییس سازمان هدفمندی در جلسه‌ای که در مجلس داشت درباره حذف یا اضافه یارانه بگیران گفت: به استناد قانون بودجه امسال، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسوول حذف، اضافه و شناسایی افراد مشمول یارانه است. ایزدی افزود: مددجویان بهزیستی، کمیته امداد و بیماران خاص از حذف یارانه‌ها مستثنی هستند.

وی گفت: در 18 ماه گذشته هیچ قطعی یارانه صورت نگرفته است.

توزیع ۲۰ هزار حلقه لاستیک سنگین به بازار تا آخر هفته

بر اساس اعلام گمرک، تعداد ۲۰ هزار حلقه انواع لاستیک خودروهای سنگین به گمرک شهید رجایی اظهار شده که پیش بینی می‌شود تا آخر این هفته، بارگیری و جهت توزیع به بازار عرضه شود.

با کاهش تعرفه واردات لاستیک خودروهای سنگین از ۲۶ درصد به ۵ درصد از سوی هیات وزیران تمامی واردکنندگان لاستیک به گمرکات مراجعه و در حال ترخیص کالاهای خود هستند تا در سریع‌ترین زمان ممکن این کالاها در کشور توزیع شود.

 بر این اساس، روز گذشته ۵۰۰۰ حلقه لاستیک از گمرک شهید رجایی بندر عباس بارگیری شد و امروز نیز ۵۰۰۰ حلقه لاستیک خودروهای سنگین ترخیص و بارگیری می‌شود.

علاوه بر ۱۰ هزار حلقه، بر اساس اطلاعات سامانه جامع گمرکی که رصد اطلاعات تجارت خارجی را به لحظه فراهم کرده که تعداد ۲۰ هزار حلقه دیگر انواع لاستیک خودروهای سنگین نیز به گمرک شهیدرجایی بندر عباس اظهار شده است که در مرحله اخذ مجوز استاندارد و پرداخت حقوق ورودی است و پیش بینی می‌شود تا آخر این هفته بارگیری و جهت توزیع به بازار عرضه شود.

دستگیری 12 نفر به جرم قاچاق انسان

ماموران گمرک در ۴ عملیات جداگانه، موفق به کشف ۱۲ مورد قاچاق انسان شدند و با کشفیات اخیر آمار کشفیات قاچاق انسان از ابتدای سال جاری تا کنون به ۱۷۹ نفر رسید.

ماموران گمرک بازرگان با رصد یک محموله خروجی به وسیله دستگاه ایکس ری موفق شدند ۶ انسان را که در میان بار این کامیون مخفی شده بودند، شناسایی و کشف کنند. این افراد تبعه یکی از کشورهای همسایه بوده و تریلی حامل بار پتروشیمی به مقصد ترکیه بود. این ماموران در عملیات دیگری موفق شدند ۳ مورد قاچاق انسان را کشف و شناسایی کنند؛ این ۳ نفر تبعه یکی از کشورهای منطقه بودند و با مخفی شدن در بار شمش به مقصد ترکیه سعی داشتند از کشور خارج شوند. همچنین محموله دیگری کشف و اسکن شد به موجب آن دستگاه ایکس ری دو دختر جوان را کشف کرد که با مخفی شدن در بار پتروشیمی قصد داشتند از کشور خارج شوند، این دو جوان تبعه ایران بودند. در عملیات دیگری یک زن جوان تبعه گینه و دو دختر جوان تهرانی را در یک محموله خروجی به مقصد ترکیه کشف و شناسایی کردند.

 

 

ارسال نظر