اخبار کلان

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۳۰۹

کشفیات قاچاق انسان به 167 نفر رسید

ماموران گمرک بازرگان 15 مورد قاچاق انسان طی چهار عملیات جداگانه کشف شدند و بدین ترتیب کشفیات قاچاق انسان از ابتدای سال جاری تاکنون به 167 تن رسید.

ماموران در یک عملیات با رصد یک محموله صادراتی به مقصد ترکیه پس از مشکوک شدن به کامیون با استفاده از تصویر‌برداری اشعه ایکس (ایکس ری) به بازرسی محموله اقدام کردند و متوجه مخفی شدن چند نفر در میان بار خرمای این کامیون شدند.بر اساس این گزارش ماموران گمرک در یک عملیات با رصد یک کامیون به مقصدترکیه و پس از تطبیق اطلاعات محموله، به آن مشکوک شدند و با استفاده از دستگاه ایکس ری محموله را اسکن کرده و به بازرسی آن اقدام کردند. ماموران این گمرک موفق شدند در این عملیات 6 نفر را که در میان بار خرما در کامیون مخفی شده بودند، شناسایی کنند. این افراد تبعه یکی از کشورهای همسایه بودند.این ماموران همچنین در عملیات دیگری محوطه خروجی و کنترل دقیق محل خروج کامیون‌ها متوجه فردی شدند که با پنهان شدن در لا به لای تریلی‌های خروجی قصد داشت غیرقانونی از کشور خارج شود. این فرد نیز تبعه یکی از کشورهای همسایه بود که در این عملیات دستگیرشد. ماموران گمرک هم چنین در عملیات مشابه دیگری دو فرد ایرانی را شناسایی و دستگیر کردند که می‌خواستند با پنهان شدند در لا به لای بار تریلی‌های خروجی از کشور خارج شوند.هم چنین ماموران گمرک 6 نفر تبعه خارجی را که قصد داشتند غیرقانونی خارج شوند، کشف و شناسایی کردند. این افراد پس از دستگیری از سوی گمرک ایران به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند. بنابراین گزارش؛ کشفیات قاچاق انسان توسط ماموران گمرک از ابتدای سال جاری تا کنون به 167 نفر رسیده است.

سهام عدالت باید قابل معامله شود

سیدرحمت‌الله اکرمی در مجمع عمومی عادی سالانه سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه در گذشته برخی از واگذاری‌ها، واگذاری به بخش خصوصی واقعی نبود تصریح کرد: خوشبختانه در دولت یازدهم و دوازدهم تلاش شد تا واگذاری‌ها به بخش خصوصی واقعی صورت گیرد که در سال 1396 این امر صددرصد محقق شده است.

 وی با اشاره به اینکه خصوصی‌سازی یکی از کارهای بزرگی است که در دولت و بطور خاص در وزارت اقتصاد انجام شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور نیز نسبت به صحت واگذاری‌ها به بخش خصوصی واقعی تاکید ویژه‌ای داشتند.

اکرمی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری که از اصل 44 قانون اساسی به عنوان یک انقلاب اقتصادی نام بردند، گفت: باید تلاش کنیم این انقلاب اقتصادی با موفقیت محقق شود.

سرپرست وزارت اقتصاد افزود: مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیئت دولت با ایشان، نسبت به واگذاری اموال مازاد بانک‌ها، و همچنین برخی واگذاریهای اموال مازاد نیروهای مسلح نیز تأکید کردند.وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به لزوم پیگیری جهت قابل معامله کردن صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت گفت: در موضوع سهام عدالت نیز، زمانی سهام‌داری معنی واقعی خود را پیدا می‌کند که به‌راحتی قابل معامله و فروش باشد.وی همچنین نسبت به ارایه پاسخ و اطلاع‌رسانی در مقابل برخی انتقادات در خصوص نحوه قیمت‌گذاری و واگذاری‌ها از سوی سازمان خصوصی‌سازی تأکید کرد.سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی در پایان از تلاش‌های مدیرعامل، اعضای هیئت عامل و کارکنان سازمان خصوصی‌سازی تقدیر کرد.در ادامه، گزارش عملکرد هیئت عامل سازمان خصوصی‌سازی در مورد عملکرد این سازمان برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1396 و نیز گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در خصوص صورت‌های مالی سازمان خصوصی‌سازی برای دوره مزبور قرائت شد.گفتنی است، مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان خصوصی‌سازی به‌ریاست “سید رحمت‌الله اکرمی “، سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی و با حضور اعضای مجمع و بازرس قانونی این سازمان برگزار شد و در این جلسه صورت‌های مالی منتهی به 29 اسفند سال 96 که با اظهارنظر مقبول حسابرس مستقل و بازرس قانونی همراه گردیده بود، مورد تأیید و تصویب قرار گرفت.

بسته جبرانی برای ۷ میلیون نفر از حقوق‌بگیران

محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه اشتغال گسترده درباره 2 بسته معیشتی حمایت از مردم افزود: این 2 بسته بعد از سفر رییس‌جمهور بررسی می‌شود و هر وقت به‌تصویب نهایی برسد، اجرا خواهد شد و یکی از این بسته​‌ها بسته جبرانی برای حقوق‌بگیران است.

نوبخت افزود: اگر قرار باشد افزایش حقوقی برای کارکنان دولت داشته باشیم حتماً در قانون بودجه سال آینده است و اطلاع‌رسانی می‌شود اما قرار شد به 6 میلیون و 900 هزار حقوق‌بگیر بسته جبرانی داده شود (بسته‌ای که آقای نوبخت توضیح بیشتری درباره آن نداد) .

وی درباره برنامه‌های شغلی دولت گفت: برنامه اشتغال دولت به دو صورت که مرحله اول حفظ اشتغال موجود با ارایه یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به واحدهای تولیدی انجام خواهد شد و در مرحله دوم 65 هزار و 300 میلیارد تومان برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید اختصاص خواهد یافت.

 

ارسال نظر