اخبار کلان

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۵۹۰

پرداخت 747 میلیارد از صندوق توسعه برای مناطق زلزله‌زده

فارس|رییس تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: مبلغ 200 میلیون دلار معادل 747 میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه به حساب خزانه واریز و عینا برای بازسازی مناطق زلزله‌زده هزینه شد. حیدرعلی نوری در مورد اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای بازسازی مناطق زلزله‌زده استان‌های کرمان و کرمانشاه و سایر حوادث مترقبه، اظهارداشت: به منظور تسریع در شروع عملیات بازسازی و امدادرسانی به آسیب‌دیدگان، نسبت به تامین مبالغ مورد نیاز برای بازسازی مناطق مذکور اقدام شد. رییس امور هماهنگی و تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه فرایند تخصیص اعتبار زمان بر است و برای اینکه به سرعت امدادرسانی صورت بگیرد این کار صورت گرفت، تاکید کرد: سپس در زمان مناسب با ابلاغ اعتبار و تخصیص اعتبار نسبت به تسویه ارقام تنخواه گردان پرداختی اقدام شد. وی با بیان اینکه مبلغ مذکور جزو بودجه عمومی مصوب سال ۹۷ نبوده است، عنوان کرد: بنابراین از این اعتبار صرفا برای تامین نقدینگی اعتبارات ابلاغی و تسویه تنخواه‌گردان‌های پرداختی و افزایش تخصیص اعتبارات مناطق آسیب دیده از زلزله استفاده شده است. این مقام مسوول یادآور شد: فقط برای پرداخت مابه‌التفاوت نرخ سود تسهیلات پرداختی به زلزله‌زدگان کرمانشاه که با دوره برگشت 15 سال با نرخ سود 4 درصد (روستایی) و 5 درصد (شهری) بازپرداخت شده، بالغ بر 2900 میلیارد تومان توسط سازمان تعهد صورت گرفت. نوری تاکید کرد: مبلغ 200 میلیون دلار معادل 747 میلیارد تومان به حساب خزانه واریز و عینا برای بازسازی مناطق زلزله‌زده هزینه شده است.

مرز چذابه در تاسوعا و عاشورا برای صادرات کالا  باز است

گمرک ایران|  مسوولان گمرک چذابه و شیب عراق در نشستی مشترک، برای فعال نگه داشتن صادرات کالا به عراق از بازارچه مرزی چذابه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به توافق رسیدند.

سیدسعید فاضلی معاون گمرک چذابه، سیدحیدر الموسوی رییس گمرک شیب عراق و عمید دریس مدیر مرزی عراق در منطقه درنشست مشترکی در پایانه مسافری چذابه مقرر کردند روند صادرات کالاهای غیرنفتی ایران به عراق از بازارچه مرزی چذابه در تعطیلات هفته آینده که مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی است ادامه یابد لذا بازرگانان و تجار محلی ۲ کشور برای انجام مبادلات مرزی آمادگی لازم را داشته باشند.

 

 

ارسال نظر