اخبار کلان

۱۳۹۷/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۹۸۳

کلید قفل واگذاری سرخابی‌ها روی میز هیات وزیران

تسنیم| رییس کل سازمان خصوصی سازی پیش شرط واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را اصلاح مصوبه هیات وزیران اعلام کرد. پوری حسینی در مورد واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: در این رابطه به تازگی وزیر ورزش و جوانان نامه‌ای به رییس‌جمهور نوشته و با اشاره به اینکه طبق مقررات فیفا ادامه فعالیت این باشگاه‌ها به صورت دولتی امکان پذیر نیست خواستار واگذاری استقلال و پرسپولیس شده است. رییس کل سازمان خصوصی سازی افزود: بنابراین با توجه به موافقت کلی رییس‌جمهور محترم با اصل واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی امیدواریم هیات وزیران مصوبه سال 94 خود در خصوص عدم واگذاری این دو باشگاه را اصلاح کند تا شاهد واگذاری آنها باشیم.وی همچنین در خصوص خروج نام چند ورزشگاه از لیست واگذاری‌های دولت اظهار داشت: سال گذشته وزیر ورزش و جوانان طی نامه‌ای به وزیر اقتصاد خواستار خروج 30 بنگاه از لیست واگذاری‌ها از جمله ورزشگاه آزادی، شهید شیرودی، انقلاب و ... شد. بر این اساس خروج قطعی این ورزشگاه‌ها از لیست واگذاری‌های دولت منوط به تصویب هیات وزیران است.

۲ برند بزرگ پوشک حاضر به ترخیص مواد اولیه‎ نیستند

 فارس| احمدرضا کمان ترکی با اشاره به آخرین وضعیت ترخیص مواد اولیه پوشک، اظهار داشت: در حال حاضر دو شرکت بزرگ پوشک، مواد اولیه خود را اظهار نکرده‌اند و منتظریم که این اقدام صورت بگیرد.

معاون امور گمرکی گمرک شهید رجایی بندرعباس با اشاره به اینکه یکی از این شرکت‌ها 1855 تن مواد اولیه در 10 پارت و بارنامه پوشک بهداشتی در بندر شهید رجایی تخلیه کرده اما از اظهار آن به گمرک خودداری کرده است، تصریح کرد: به دلیل مضایق به وجود آمده در بازار به دنبال وضعیت کالاهای این شرکت‌ها بودیم تا بتوانیم با آنها تعامل کرده و رایزنی کنیم تا کالاهای خود را از گمرک ترخیص کنند؛ چراکه چندین ماه است کالاهای آنها در بندر موجود است اما از اظهار آنها خودداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه 40 روز است که چشم انتظار اظهار کالای وارداتی این شرکت‌ها هستیم افزود: بالغ بر 40 روز است که بر اساس دستورالعمل 148 رییس کل گمرک، شرکت‌های تولیدی می‌توانند تا 70 درصد کالای خود را ترخیص کنند. در حال حاضر نیز شرکت‌های خودروساز، مواد غذایی، نهاده‌های دامی این کار را می‌کنند تا زمانی که بتوانند کد رهگیری از بانک عامل دریافت کنند.

این مقام گمرکی با بیان اینکه ما در گمرک چشم‌انتظار هستیم تا شرکت‌های بزرگ پوشک مواد اولیه خود را اظهار کنندتصریح کرد: طی ماه‌های اخیر، رییس کل گمرک دستور داده بود که برای همه تولیدی‌ها شرایط ویژه و تسهیلات لازم درنظر گرفته شود تا بتوانند کالاهای خود را ترخیص کنند، اما سوال اینجاست که چرا این دو شرکت بزرگ، بارهای خود را اظهار نمی‌کنند؟ کمان ترکی به دیگر شرکت بزرگ و معروف پوشک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این شرکت 17 هزار تن خمیر کاغذ دارد که اظهار نکرده است؛ همچنین طبق آمار یک‌هزار تن پودر جاذب به کشور آمده که آن را نیز برای ترخیص اظهار نکرده است. به زور به نماینده این شرکت گفتیم که کالای خود را اظهار کند تا بتوانیم آن را ترخیص کنیم و به تولید و بازار برسد.

 

تخصیص 30 هزار میلیارد  برای عبور از بحران اقتصادی

ایسنا|رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت پنج بسته و ۱۲ برنامه معیشتی برای عبور از شرایط نابسامان اقتصادی با ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه تهیه کرده که در جلسه‌ای باید به صورت مفصل به اطلاع نمایندگان برسد.

محمدباقر نوبخت در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی مجلس به رد طرح تامین کالاهای اساسی، گفت: امضای این طرح توسط تعدادی از نمایندگان و موافقت مجلس با فوریت رسیدگی به آن نمادی از مردم دوستی مجلس است و بنده آن را تقدیس می‌کنم. در شرایط ویژه‌ای هستیم. مطلعید که برای گذر از تکانه‌ای که به اقتصاد وارد شد و بخشی از اقتصاد را تحت تاثیر قرار داد، نیاز به ساز و کارهای مختلفی داریم، به همین دلیل مقام معظم رهبری شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه را تشکیل دادند. این شورا مستمرا در حال بررسی مسائل روز کشور است. یکی از مسائلی که این شورا تشخیص داد یافتن روشی جبرانی برای مردم و مصرف کنندگان، تولیدکنندگان و پیمانکاران بود.

نوبخت خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور بنده را موظف کرد در جلسه فوق‌العاده امروز بعدازظهر ستاد اقتصاد مقاومتی این بسته‌ها و برنامه‌ها را بار دیگر بررسی و نهایی کنیم.وی از اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای برنامه‌ها و بسته‌های اقتصادی دولت خبر داد و گفت: ۱۳ میلیارد دلار از این مبالغ برای ۲۵ قلم کالای اساسی، ‌دارو و نهاده‌های کشاورزی اختصاص خواهد یافت که معادل ریالی آن ۱۷هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که ۷۵۰۰ میلیارد تومان این مبلغ به ۵ قلم کالا اختصاص خواهد یافت.

دولت در حدود ۲۹ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای برنامه‌ها و بسته‌های تهیه شده اختصاص داده است. حق بود مجلس بنده را دعوت می‌کرد تا برنامه‌های دولت را برای نمایندگان تشریح می‌کردم تا با یک قیام و قعود برای کشور تصمیم‌گیری نشود. البته مطالعات دولت، طبقه بندی است اما این حق نمایندگان است که در این باره اطلاع داشته باشند.

 

 

ارسال نظر