طرح پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان

۱۳۹۷/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۰۶۹

مشاور سازمان برنامه و بودجه با پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در پی گرانی‌های اخیر گفت: مجلس می‌تواند از منابع افزایش قیمت ارز حقوق کارمندان و بازنشستگان را به دولت تکلیف کند. موید حسینی صدر اظهار کرد: «همواره نرخ ارزی که عده‌ای خاص تحت واردات دریافت کرده‌اند، بین 15 تا 20 درصد با قیمت ارز واقعی تفاوت داشته است. همواره با چند نرخی بودن ارز مخالف بودیم به این علت‌که ثروت بادآورده شکل داده و عده‌ای بدون داشتن نبوغ خاص، ثروت‌های بادآورده دریافت کرده‌اند.

حسینی صدر که در گفت‌وگو یا رادیو سخن می‌گفت درباره چرایی نبود نظارت کافی از سوی مجلس در دوره‌های قبل گفت: ما وظیفه داریم تشخیص و رای خود را بیان کنیم؛ ولی به تنهایی تصمیم‌گیر نیستیم؛ بلکه جمعی که نفوذ و منافع داشته‌اند، این مسائل را ایجاد کرده‌اند.

این نماینده ادوار مجلس افزود: امروز با قیمت‌های کذایی مشکلات بیشتر نمود دارد و بدلیل افزایش رقم پایه ارزی، مشکلات اقتصادی بیشتر به چشم می‌آید. حسینی صدر در پاسخ به این سوال که با شرایط کنونی که حقوق بگیران، کارگران و مردم با 40 درصد افزایش قیمت مواجه هستند چه چاره‌ای باید اندیشید، اظهار کرد: دولت قصد دارد بسته‌های حمایتی اعم از بن خرید کالا و کنترل بازار را انجام دهد. ما چاره‌ای جز این کار نداریم. باید بپذیریم در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و اگر نظارت و حمایت از مردم صورت نگیرد، ممکن است اقشار بسیاری آسیب ببینند.

حسینی صدر ادامه داد: از طرفی دولت و مجلس نیز باید اقدامی صورت دهند و در شرایط افزایش نرخ ارزی، ماهانه حقوق‌ها را ترمیم کنند و این کار در اختیارات مجلس است. می‌توان از منابع افزایش قیمت ارز حقوق کارمندان و بازنشستگان را به دولت تکلیف کرد. دولت نیز می‌تواند با مصوبه مجلس لایحه‌ای ارایه دهد و با توجه به شرایط جدید در کشور افزایش حقوق‌ها را اجرایی کند.

 

ارسال نظر