۱۶۰۰ دستگاه اجرایی، اطلاعات حقوق و مزایا را افشا نکرد‌ه‌اند

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۵۰۳

تسنیم   

رییس مرکز فناوری اطلاعات سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه، ۱۶۰۰ دستگاه اجرایی اطلاعات مربوط به حقوق و مزایا را ارایه نکردند، گفت: میزان حقوق مدیران دولتی بعد از تکمیل و ثبت اطلاعات مربوط به حقوق در سامانه جامع سازمان افشا می‌شود.

رییس مرکز هوشمند سازی و فناوری اطلاعات سازمان اداری واستخدامی با اشاره به طراحی نهایی و تکمیل شده سامانه ثبت اطلاعات حقوقی مدیران گفت: سامانه در سازمان اداری و استخدامی کشور طراحی و تولید شده است و این سامانه ملی جهت ارایه خدمات به دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی طراحی شده. حوزه هوشمند سازی فناوری و اطلاعات سازمان اداری و استخدامی کشور متولی انجام پروژه‌ای در کشور نیست بلکه تنها سامانه مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی را طراحی و تولید کرده و در اختیار آنها قرار می‌دهد.

رضی گفت: مهم‌ترین سامانه ایجاد شده مرتبط با سامانه کارمند ایران است که به منظور ثبت حقوق و مزایای کارمندان و مدیران سازمان‌ها و نهادهای دولتی راه‌اندازی شده است و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی دولتی از دیگر مزایای این سامانه است.

وی با بیان اینکه، سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران قبل از سال 1396 آماده بوده و از فرودین ماه بصورت عملیاتی در اختیار سازمان‌ها قرار گرفته است، گفت: برای دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی کلاس و دوره‌های آموزشی برگزار شد که آنها بتوانند در کنار فراگیری نحوه استفاده از این سامانه به دستگاه‌های تحت نظارت خود آموزش دهند تا امکان استفاده و بهره‌برداری از این سامانه سریع‌تر مهیا شود.

این مدیر سازمان اداری و استخدامی افزود: طبق قانون از ابتدا سال 1397 این سامانه آماده شد و امکان ثبت و ورود اطلاعات وجود داشته است اما بسیاری از دستگاه‌های اجرایی اقدام به ورود اطلاعات نکردند که در اینصورت نظارت دستگاه‌های نظارتی بر این امر بیشتر از پیش شد و بنا بر آخرین آمار در حال حاضر که بیش از 2 هزار دستگاه اجرایی بهمراه زیر مجموعه‌ها و ادارات کل استان‌ها فعالیت دارند تنها 400 دستگاه و نهاد اجرایی دولتی از سامانه استفاده کرده‌اند و اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای مدیران را در سیستم ثبت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی و قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران نام کاربری و شناسه عبور برای ورود به سامانه و ثبت اطلاعات دریافت کرده‌اند اما تا به امروز اقدام به ثبت اطلاعات نکرده‌اند.

رییس مرکز هوشمند سازی سازمان اداری و استخدامی، با بیان اینکه وظیفه پیگیری ثبت اطلاعات با سازمان اداری و استخدامی نیست و تنها وظیفه سازمان اداری و استخدامی ایجاد زیر ساخت‌های لازم است، گفت: سازمان استخدامی بعد از تحویل سامانه و ایجاد زیر ساخت‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی مکاتبه انجام داده است و پیگیر ثبت اطلاعات بوده است و اگر در این روند شاهد عدم ورود اطلاعات و تخلف از سوی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی بودیم، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع می‌دهیم.

رییس مرکز هوشمند سازی عنوان کرد: تا پایان سال شرایطی مهیا خواهد شد که تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی در سیستم حقوق و مزایای شخصی و داخلی سازمان خود اطلاعات را ثبت کنند و بصورت اتوماتیک اطلاعات برای سازمان ارسال شود.

 

ارسال نظر