اصلاح قانون نظام بانکی در اولویت

۱۳۹۷/۰۵/۱۳ - ۰۱:۰۰:۵۴
کد خبر: ۱۲۶۸۵۲

رییس فراکسیون ولایی مجلس، بر لزوم اصلاح قانون نظام بانکی تاکید کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به دلالی در بانک‌ها، گفت: ساختار بانک‌ها اساسا روی اصول نیست و بانک‌ها نیز براساس یک قانون بیمار عمل می‌کنند قانونی که بیشتر به بی قانونی شبیه است.

رییس فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخی مراودات بین مشتریان و بانک‌ها، افزود: اگر کسی از 30 تا 40 سال گذشته در بانک حسابی داشته به صورت خودکار مراوداتش با بانک افزایش می‌یابد و از وام و مواهب بانک‌ها برخوردار می‌شود.

وی ادامه داد: از سویی بانک‌ها منافع خود را در وام دادن به این شخص می‌دانند به این دلیل که این شخص مشتری آنها بوده و به صورت تعریف شده وام می‌گیرد وام آنها را تعریف شده باز می‌گرداند.

 نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه چون مسیر بانک‌ها دلالی است نفوذ 7 درصد افرادی که 75 درصد سپرده‌ها را در اختیار دارند در امور بانکی کاملا طبیعی است، یادآور شد: نظام دلالی وام را در اختیار کشاورز، کارگر و تولیدکنندگان قرار نمی‌دهد چون این اقشار سود کافی و لازم را برای آنها ندارند.

وی افزود: اخیرا که بازار مسکن به نوعی تعطیل شده بانک‌ها برای اینکه بتوانند روی پای خود بایستند شبکه دلالی خود را به‌شدت گسترش داده و سود و مشتری خاص خود را افزایش داده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: موارد فوق الذکر نشان از بیماری مزمن در اقتصاد کشور است و بانک‌ها نیز به عنوان بیماری مزمن در اقتصاد کشور رسوب کرده‌اند که همه آنها باید با هم اصلاح شوند.

 

ارسال نظر