سهام دولت در بیمه البرز و اتکایی امین فروش نرفت

۱۳۹۷/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۹۴۱

مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به برگزاری مزایده اخیر فروش سهام دولتی گفت: در این مزایده 20درصد شرکت‌ها فروش رفت اما بیمه البرز و اتکایی امین که در بورس عرضه شد، فروش نرفت. سیدجعفر سبحانی گفت: مزایده 28خرداد، دومین مزایده سازمان خصوصی‌سازی در سال 1397 بود که 18یا 19بنگاه در آن عرضه شد و تنها 4 بنگاه یعنی تنها 20درصد بنگاه‌های عرضه شده در این مزایده به فروش رفت.

سبحانی درباره واگذاری سهام دولت در بیمه‌های البرز و اتکایی امین نیز توضیح داد: سهام این دو شرکت اسفند ماه 1396 در بازار سرمایه عرضه شد اما چون خریداری نداشت دوباره در فهرست واگذاری‌ها قرار گرفت؛ در این مزایده خریداری برای بیمه البرز نبود و خریدار بیمه اتکایی امین نتوانست مدارک لازم را ارائه کند.

مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی اظهار  کرد: در آخرین مزایده سیلو و کشتارگاه صنعتی ازجمله بنگاه‌هایی بود که واگذار شد.

وی افزود: سیلوی قدیم خرم آباد با قیمت پایه 9میلیارد تومان واگذار شد همچنین سیلوی اهواز با قیمت پایه 39میلیارد تومان عرضه شد و در نهایت 46میلیارد و 500 میلیون تومان واگذار شد.

سبحانی اضافه کرد: کشتارگاه صنعتی اقلید فارس با قیمت پایه 14میلیارد تومان عرضه و برنده با قیمت 17میلیارد و 300میلیون تومان آن را خرید و آخرین واگذاری نیز مربوط به سیلوی قدیم بروجرد بود که با قیمت 3میلیارد و 300میلیون تومان عرضه شد و خریدار 4میلیارد و 10میلیون تومان برنده شد.

به گزارش ایرنا، واگذاری سهام دولت در شرکت‌های دولتی مشمول سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی از طریق مزایده یا عرضه در بورس انجام می‌شود و از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون واگذاری اموال دولتی در قالب تهاتر با بدهی دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی ممنوع شده است. آخرین مزایده سال 1396 در تاریخ 21 اسفند ماه با عرضه بیش از 90هزارمیلیارد ریال سهام 21 اسفند ماه در حوزه‌های دامپروری، تولید برق و مسکن برگزار شد.

 

ارسال نظر