اخبار کلان

۱۳۹۷/۰۲/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۲۵۷

معافیت‌های مالیاتی اصلاح می‌شود

معاون پژوهشی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه بررسی و اصلاح نظام معافیت‌ها و مشوق‌ها در دستور کار سازمان امور مالیاتی قرار دارد، گفت: به موجب آن معافیت‌ها سازماندهی خواهد شد البته باید توجه داشت که اعطای معافیت آسان ولی حذف آن دشوار است.

احمد زمانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره برنامه سازمان امور مالیاتی برای حذف معافیت‌های مالیاتی اظهار کرد: اصولا اعطای معافیت آسان است اما اصلاح یا حذف آن بسیار پیچیده و مقاومت‌های زیادی در برابر حذف یا کاهش آن وجود دارد لذا به هماهنگی و همکاری موثر کلیه سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های مسوول نیاز دارد. با وجود این سازمان امور مالیاتی کشور با همکاری سازمان برنامه و بودجه و معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد، بررسی و اصلاح نظام مشوق‌ها و معافیت‌های مالیاتی را در دستور کار قرار داده است.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، معافیت‌ها امکان رقابت را برای برخی شرکت‌ها محدود کرده است، گفت: عوامل متعددی بر رقابت بین شرکت‌ها موثر است با توجه به کارکردهای مالیات مهم‌ترین اثر معافیت‌های مالیاتی علاوه بر زیان درآمدی برای دولت، اخلال در نظام رقابتی بازار است.

شرط معافیت مالیاتی

فعالان مناطق آزاد اعلام شد

رییس کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به تکمیل نظام اطلاعات مالیاتی از رصد و وصول مالیات فعالان اقتصادی مناطق آزاد کشور خبر داد و گفت: این فعالان با ارائه اظهارنامه از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.

سیدکامل تقوی‌نژاد در گفت‌وگو با ایبنا با اشاره به سطح همکاری‌های مصوب بین سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و سازمان مالیاتی گفت: اعمال معافیت مالیاتی در مناطق آزاد منوط به ارائه اظهارنامه است و در غیر این صورت امکان ارائه معافیت‌ها وجود ندارد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه مسوولان مناطق آزاد در این زمینه کمک کردند که سازمان بتواند در مناطق مستقر اقدام به دریافت اظهارنامه کند، اظهار کرد: به صورت کلی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد مورد رصد قرار می‌گیرند.

تقوی‌نژاد درباره اجرای عدالت مالیاتی در کشور بیان کرد: در این زمینه اقدامات گوناگونی ازجمله طرح جامع مالیاتی پیگیری شده است. در این طرح ما باید به سمت شفافیت اقتصادی برویم و در این بحث ما تقریبا تمام فعالیت‌های مربوط به مودیان را اعم از اظهارنامه، پرداخت و مراحل اعتراض به صورت الکترونیکی انجام می‌دهیم.

 

 

ارسال نظر