اخبار

۱۳۹۷/۰۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۶۰۶

عوارض خروج از کشور ۲۲۰هزار تومان

سازمان امور مالیاتی کشور بنا به بودجه امسال، عوارض خروج از کشور موضوع ماده 45 قانون مالیات بر ارزش افزوده برای هر مسافر از تمام مرزهای کشور برای بار اول 2 میلیون و 200 هزار ریال را ابلاغ کرد.

به گزارش «تعادل» سید کامل تقوی‌نژاد رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در بخشنامه‌یی موضوع عوارض خروج از کشور را بر اساس قانون بودجه ۹۷ کل کشور ابلاغ کرد. در این ابلاغیه که به مدیرعامل بانک ملی ایران خطاب شده، آمده است: نظر به اینکه موجب قانون بودجه سال 1397 کل کشور، وجوه خروج از کشور موضوع ماده 45 قانون مالیات بر ارزش افزوده برای هر مسافر از تمام مرزهای کشور برای بار اول 2 میلیون و 200هزار ریال، بار دوم 3میلیون و 300 هزار ریال و برای بار سوم به بعد 4میلیون و 400 هزار ریال و برای هر مسافر حج تمتع و حج عمره برای بار اول یک‌میلیون و 100هزار ریال، بار دوم یک میلیون و 650هزار ریال و بار سوم به بعد 2میلیون و 200هزار ریال و عتبات‌عالیات از مرزهای هوایی 375 هزار ریال و از مرزهای زمینی و دریایی 125هزار ریال تعیین شده است؛ لذا خواهشمند است دستور فرمایید در اسرع وقت در اجرای قانون مذکور مراتب را به شعب آن بانک جهت دریافت وجوه خروج از کشور بر اساس مبالغ جدید در سال 1397 اعلام کنند. مسافران موضوع تبصره 45 قانون مالیات بر ارزش افزوده و زائران اربعین که از تاریخ 3 مهرماه 97 تا 22 آبان ماه 97 از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می‌شوند از عوارض خروج معاف هستند.

واردات بیش از 3 میلیون تلفن همراه در سال 96

 براساس آمار گمرک ایران طی سال 96 تعداد 3میلیون و 224هزار و 617 دستگاه گوشی تلفن همراه در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک ثبت و به کشور وارد شده است.

به گزارش فارس، گمرک ایران از رشد 108.56درصدی واردات گوشی تلفن همراه طی سال 96 خبر داد و اعلام کرد: طی سال 96 تعداد 3میلیون و 224هزار و 617 دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش 518 میلیون و 265هزار دلار به کشور وارد شده است. گمرک ایران از امکانات و قابلیت‌های سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در اجرای طرح رجیستری خبر داد و اعلام کرد: با کمک بانک اطلاعاتی سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی تمامی کالاهای خروجی از گمرکات به ویژه گوشی‌های تلفن همراه درحال حاضر شناسنامه‌دار هستند. به کمک سامانه‌های الکترونیکی در گمرک روشن و مشخص است که چه نوع کالایی حتی با ارزش زیر 10دلار و تحت کدام ردیف تعرفه‌یی و با مجوز کدام سازمان وارد کشور شده و کالا توسط کدام شرکت کشتی‌رانی حمل و مشخصات کالا در شرکت‌های بازرسی و بیمه با چه عنوانی ثبت شده است.

 

ارسال نظر