اخبار کلان

۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۸۶۷

  وصول ۲۱ هزار میلیارد تومان درآمد گمرکی

رییس کل گمرک گفت: درآمدهای گمرکی تا ۲۰ اسفند سال جاری حدود ۲۱هزار و ۵۰۰میلیارد تومان بوده است. به گزارش فارس، فرود عسگری با اشاره به درآمدهای گمرکی در سال ۹۶ اظهار کرد: این درآمدها تا ۲۰ اسفند سال جاری حدود ۲۱هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است. رییس کل گمرک ایران تاکید کرد: درآمدهای گمرکی مربوط به دو بخش نقدی و ضمانت‌ها می‌شود. به گفته معاون وزیر اقتصاد، درآمدهای وصول شده نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۵درصد رشد دارد.

 ابلاغ فهرست کالاها و خدمات مالیات ارزش افزوده

محمد مسیحی معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌یی فهرست عناوین کالاها و خدمات مندرج در ماده ۳۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده را ابلاغ کرد. به گزارش ایبنا، در این بخشنامه‌ آمده است: در اجرای حکم بند (ر) ماده (۳۳) قانون برنامه ششم توسعه مراحل بسته‌بندی، انجماد، پاک کردن، درجه‌بندی، پوست‌گیری مانند شالی‌کوبی و خشک کردن مانند چای و تفت نخودپزی، فرآوری محصولات کشاورزی محسوب نمی‌شود و خدمات مزبور از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف خواهد بود. اصلاحات لازم در خصوص فهرست عناوین کالاها و خدمات معاف موضوع ماده (۱۲) قانون مرقوم همراه با کد HS بر مبنای حکم صدرالاشاره و همچنین آرای قطعی مراجع ذی‌صلاح جهت اطلاع و اقدام لازم ارسال می‌شود. چنانچه در خصوص سایر کالاها و خدماتی که در فهرست مذکور درج نشده، سوالاتی در رابطه با معافیت آنها مطرح باشد، همچنان باید پس از کسب نظر دفتر فنی و اعتراضات مودیان این معاونت اقدام شود.

  مخاطرات نظام اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی

معاون پژوهشی سازمان امور مالیاتی می‌گوید: دستاورد نظام مالیات بر ارزش افزوده ایجاد شفافیت است که در صورت تغییر آن و رفتن به سمت دریافت مالیات از حلقه آخر نظام اطلاعاتی دچار فروپاشی خواهد شد، ضمن اینکه شاهد کاهش چشمگیر درآمد مالیاتی هم خواهیم بود.  احمد زمانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت لایحه مالیات بر ارزش افزوده گفت: دولت پس از بررسی‌های کارشناسی طولانی مدت و دقیق لایحه‌یی را تقدیم مجلس کرده است. با توجه به سیستم اجرای خاص، دقیق و نظام حسابرسی اصولی مدنظر قانون مالیات بر ارزش افزوده و ویژگی‌های منحصر به فرد این قانون انتظار می‌رود، تغییرات اعمال شده با لحاظ این ویژگی‌ها صورت گیرد.  وی ادامه داد: علاوه بر این انتظار می‌رود، شرایط اجرایی، ‌مساله تاثیر معافیت‌ها در روند اجرای قانون و سایر ویژگی‌های تکنیکی مرتبط با این قانون در تغییرات مدنظر لحاظ شود تا اجرای این قانون با نقصان یا مشکلات اساسی روبه‌رو نشود.

 

 

 

ارسال نظر