اخبار کلان

۱۳۹۶/۱۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۳۸۸

شناسایی ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اموال دولتی

وزیر اقتصاد از شناسایی بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اموال و دارایی‌های دولت خبر داد و بدون ذکر جزئیاتی از میزان بدهی‌های دولت تنها اعلام کرد که این بدهی‌ها نسبت به گذشته کمتر شده است.

مسعود کرباسیان در گفت‌وگویی با ایسنا اعلام کرد بالغ بر ۳۳ هزار عدد از اموال دولت شناسایی شده که این میزان بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد. البته این قیمت در ابتدا شناخته شده و در ادامه بیشتر خواهد شد.

به گفته او این اموال و املاک به این صورت هستند که سند آنها در اختیار دولت است و دولت اجازه می‌دهد که دستگاهی از آن بهره‌برداری کند. وی افزود: اخیرا رییس‌جمهور ابلاغ کرده که برای بافت‌های فرسوده و بازآفرینی مسکونی، ‌دستگاه‌های دولتی باید زمین‌های مازاد خود را که می‌تواند در ساخت بافت فرسوده کمک کند در اختیار دستگاه بگذارند. سیستم مربوطه طراحی شده و اکنون‌ در حال بارگذاری اطلاعات است ولی اطلاعات آن تکمیل نشده باید به جایی برسیم که بتوانیم آمار آن را اعلام کنیم.

براساس گفته‌های وزیر اقتصاد این اموال اکنون دسته‌بندی و تعیین وضعیت می‌شوند و اموال مازاد هم به فروش می‌روند. وی همچنین توضیح داد: البته ممکن است یک دستگاه دولتی اکنون به ساختمانی نیاز داشته باشد که دستگاه دیگر از آن بهره‌مند است و استفاده‌یی نمی‌کند و قاعدتا چنین انتقالاتی هم صورت می‌گیرد. به این ترتیب نظم دادن به اموال دولت و بهینه استفاده کردن از آنها جزو سیاست‌های دولت است.

پیش‌بینی IMF از رشد 3.8 درصدی ایران

صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی پیش‌بینی کرده‌اند، وضعیت اقتصاد ایران در سال آینده بهتر از امسال باشد و رشد اقتصادی ایران در سال آینده به 3.8تا ۴درصد برسد.

به گزارش تسنیم، صندوق بین‌المللی پول در صفحه مربوط به ایران پیش‌بینی کرده، رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال پیش از آن افزایش یابد و به 3.8درصد برسد. این نهاد بین‌المللی رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۷ را 3.5درصد برآورد کرده است.

براساس پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول نرخ تورم ایران در سال ۲۰۱۸ نیز کاهش خواهد یافت و به 10.1درصد خواهد رسید. نرخ تورم ایران در سال ۲۰۱۷ بالغ بر 10.5درصد برآورد شده است.

بانک جهانی نیز در گزارشی که در دی امسال منتشر شده از افزایش رشد اقتصادی ایران به ۴درصد در سال آینده خبر داده است. براساس برآوردهای بانک جهانی اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۷ بالغ بر 3.6درصد رشد کرده و پیش‌بینی شده این رقم در سال ۲۰۱۸ به ۴درصد برسد.

 

ارسال نظر