اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۲۳۱

حذف تدریجی یارانه 3 دهک بالا

نمایندگان مردم در خانه ملت با حذف تدریجی یارانه نقدی 3دهک بالای درآمدی در سال 97 موافقت کردند.

به گزارش «تعادل» به نقل از خانه ملت، نمایندگان در جلسه علنی روز گذشته مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال 97 که از سوی شورای نگهبان به مجلس اعاده شده، اصلاح بند(الف) تبصره‌ 14 لایحه مذکور مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.  براساس اصلاحیه بند الف تبصره 14 بودجه دولت موظف است نسبت به حذف یارانه 3دهک بالای درآمدی به صورت تدریجی اقدام کند و در صورتی که خانوارها نسبت به حذف یارانه خود معترض باشند، وزارت کار موظف است حداکثر ظرف مدت یک ماه موضوع را بررسی و در صورت استحقاق نسبت به برقراری یارانه آنها اقدام کند.  لازم به ذکر است، مطابق این قانون بودجه‌یی «خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی، خانوارهای ساکن روستاها، عشایر و سایر خانواده‌های کم درآمد کماکان یارانه دریافت خواهند کرد و از فهرست دریافت‌کنندگان یارانه حذف نخواهند شد.»

 

افزایش 23 درصدی واردات

کارنامه عملکرد تجارت خارجی کشور در ۱۱ماهه سال جاری منتشر شد که طی آن صادرات غیرنفتی کشورمان ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

به گزارش «تعادل» براساس اعلام گمرک کشور، مجموع صادرات غیرنفتی ایران در ۱۱ماهه سال جاری به ۴۱میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان 4.94درصد افزایش داشته است. گفتنی است طی ۱۱ماهه سال گذشته ۳۹میلیارد و ۷۱۹میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر شده بود.

در مجموع صادرات کالاهای ایرانی به چین در ۱۱ماهه امسال نسبت به سال گذشته 11.29درصد افزایش یافته است. صادرات غیرنفتی ایران به کره جنوبی و ترکیه به ترتیب با افزایش 41.8درصدی و 71.30درصدی همراه شد و شاهد افت 14.9درصدی صادرات کشورمان به امارات متحده عربی بوده‌ایم.  بر این اساس در ۱۱ماهه سال جاری تشریفات گمرکی ۱۵۱میلیون و ۸۹۲ هزار تن کالا در گمرکات کشور تماما به صورت الکترونیکی و با کنترل کامل به روش هوشمند انجام شده که از این مقدار ۳۳میلیون و ۹۳۳هزار تن سهم واردات و ۱۱۷میلیون و ۹۵۹هزار تن سهم کالاهای صادراتی غیرنفتی بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 0.81درصد افزایش را نشان می‌دهد.

با کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی درحال حاضر اطلاعات تمامی کالاهای وارداتی و صادراتی در بانک اطلاعات تجارت خارجی کشور به تفکیک جزیی‌ترین اطلاعات ثبت می‌شود. این گزارش می‌افزاید؛ در ۱۱ماهه سال جاری به میزان ۴۷میلیارد و ۶۵۷ میلیون دلار انواع کالا وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 23.61درصد افزایش را نشان می‌دهد. عمده‌ترین دلایل افزایش واردات به کالاهای اساسی060C قطعات منفصله خودرو و کالاهای سرمایه‌یی مربوط می‌شود.

 

ارسال نظر