رشد 901 درصدی صادرات کشاورزی

۱۳۹۶/۱۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۸۳۸

  براساس گزارش گمرک کشور، ارزش دلاری صادرات محصولات بخش کشاورزی، شکار و جنگلداری در فصل پاییز ۱۳۹۶ نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۰۹درصد رشد کرده است.  به گزارش «تعادل»، تجارت خارجی دربرگیرنده صادرات و واردات کالا و خدمات است. درخصوص تجارت کالایی، بخش عمده آمار مربوط به آن توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌شود. آمار تجارت سایر کالاها که عمدتا مربوط به تجارت نفت خام و فرآورده‌های نفتی، تجارت برق و گاز و برخی قطعات و ماشین‌آلات هواپیما و کشتی است، توسط سازمان‌های متبوع (شرکت ملی نفت، وزارت نیرو، شرکت ملی گاز و شرکت‌های هواپیمایی و کشتیرانی) تهیه می‌شود.

این گزارش براساس آمار تجارت کالایی منتشر شده توسط گمرک جهموری اسلامی ایران (جز میعانات گازی) و در قالب طبقه‌بندی‌‌ استاندارد‌‌ بین‌المللی‌‌ رشته‌‌ فعالیت‌های‌‌ اقتصادیRev3.‌‌ISIC و طبقه‌بندی محوری محصولات CPC تهیه شده است.

لازم به ذکر است که طبقه‌بندی انجام شده درخصوص رشته فعالیت‌های اقتصادی در این گزارش، منعکس‌کننده رشته فعالیت صادر‌کننده یا وارد‌کننده نیست، بلکه درخصوص واردات بیانگر رشته فعالیت تولید‌کننده خارجی و درخصوص صادرات بیانگر رشته فعالیت تولید‌کننده داخلی است. این گزارش ارزش و میزان تجارت خارجی را در

4 بخش زیر اعلام کرده است.

 بخش کشاورزی و شکار و جنگلداری

ارزش دلاری صادرات محصولات این بخش در فصل پاییز ۱۳۹۶ نسبت به فصل مشابه سال قبل از رشد مثبت 109.82درصدی برخوردار است. تغییرات آن نسبت به فصل گذشته فصل تابستان ۱۳۹۶، مثبت 275.14 است.

ارزش دلاری واردات محصولات از این بخش در فصل پاییز ۱۳۹۶ نسبت به فصل مشابه سال قبل از رشد 7.8درصدی برخوردار است. همچنین تغییرات آن نسبت به فصل گذشته فصل تابستان ۱۳۹۶ منفی 30.11 است.

 بخش شیلات

ارزش دلاری واردات محصولات این بخش در فصل پاییز ۱۳۹۶ نسبت به فصل مشابه سال قبل از رشد منفی 78.4درصدی برخوردار است. تغییرات آن نسبت به فصل گذشته فصل تابستان ۱۳۹۶، منفی 62.29 است.

ارزش دلاری واردات محصولات از این بخش در فصل پاییز ۱۳۹۶ نسبت به فصل مشابه سال قبل از رشد منفی 29.23درصدی برخوردار است. همچنین درصد تغییرات به فصل گذشته فصل تابستان ۱۳۹۶، مثبت 21.42 است.

  بخش استخراج معدن

ارزش دلاری واردات محصولات این بخش در فصل پاییز ۱۳۹۶ نسبت به فصل مشابه سال قبل از رشد منفی 77.64درصدی برخوردار است. همچنین درصد تغییرات آن نسبت به فصل گذشته فصل تابستان ۱۳۹۶، منفی 85.46 است. ارزش دلاری واردات محصولات از این بخش در فصل پاییز ۱۳۹۶ نسبت به فصل مشابه سال قبل با رشد مثبت 59.75درصدی برخوردار است. همچنین درصد تغییرات آن نسبت به فصل گذشته فصل تابستان ۱۳۹۶ مثبت 26.66 است.

 بخش صنعت

ارزش دلاری صادرات محصولات تین بخش در فصل پاییز ۱۳۹۶ نسبت به فصل مشابه سال قبل با رشد مثبت ۴۲.94درصدی برخوردار است. همچنین درصد تغییرات آن نسبت به فصل گذشته فصل تابستان ۱۳۹۶ مثبت 49.87 است.

ارزش دلاری واردات محصولات از این بخش در فصل پاییز ۱۳۹۶ نسبت به فصل مشابه سال قبل با رشد مثبت 16.2درصدی برخوردار است همچنین درصد تغییرات آن نسبت به فصل گذسته فصل تابستان ۱۳۹۶ مثبت ۱۴، ۱۴ است.

 

ارسال نظر