اخبار کلان

۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۶۰۱

بخشی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شد

  معاون امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران گفت: موضوع پرداخت مطالبات پیمانکاران به عنوان اولویت به سازمان‌های زیرمجموعه استانی ابلاغ شد.

به گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور، حمیدرضا مقدم با اشاره به سومین همایش نظام فنی و اجرایی کشور، اظهار کرد: بالغ‌بر ۲۵هزار شرکت پیمانکاری و حدود ۳هزار شرکت مهندسین مشاور توسط سازمان برنامه و بودجه به عنوان متولی نظام فنی و اجرایی یکپارچه کشور تشخیص صلاحیت شده‌اند.  وی افزود: یکی از دغدغه‌های دولت تدبیر و امید و به تبع آن، سازمان برنامه و بودجه، حفظ توانمندی و ماندگاری این پتانسیل فنی به عنوان عوامل نظام فنی و اجرایی یکپارچه کشور به خصوص با توجه به فعالیت و اشتغال حدود ۴۰۰هزار نفر از افراد تحصیلکرده در این شرکت‌ها است.  معاون امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در شرایط کنونی، رسیدگی و پرداخت مطالبات شرکت‌های مهندسان مشاور و پیمانکاری برای ارائه خدمات مشاوره و ساخت پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌یی کشور است.  مقدم متذکر شد: در همین راستا تاکنون بخشی از مطالبات این شرکت‌ها پرداخت شده است و علاوه بر آن، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در بهمن‌ماه سال جاری طی نامه‌یی برای بهبود وضعیت اقتصادی شرکت‌های مهندسین مشاور، موضوع پرداخت مطالبات قطعی شده این شرکت‌های مشاور را به عنوان یک اولویت به سازمان‌های زیرمجموعه استانی ابلاغ کردند.

تسهیلات مساوی اشتغال نیست

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شروط اجرایی شدن اشتغال مدنظر لایحه بودجه سال ۹۷ را تشریح کرد.  عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با «خانه ملت»، با اشاره به بخش تولید و اشتغال‌زایی در لایحه بودجه سال 97، اظهار کرد: زمانی که در بودجه از سوی دولت در زمینه اشتغال موضوعی مطرح می‌شود، این مساله معادل میزان اعتبار برای پرداخت وام اشتغال در نظر گرفته می‌شود. به عبارت دیگر، ما تصور می‌کنیم تسهیلات مساوی با اشتغال‌زایی است.  عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس ادامه داد: طبق قانون بودجه ما فقط می‌توانیم بگوییم چه تسهیلاتی برای اشتغال‌زایی در سال آینده در نظر گرفته شده است. اما معنای تسهیلات، الزاما اشتغال نیست. در بودجه سال آینده 10هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال‌زایی در نظر گرفته شده است. در عین حال، منابعی از صندوق توسعه ملی و منابع بانکی برای اشتغال دیده شده است. نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اعتباراتی که در نظر گرفته شده است، اگر همه این رقم محقق شود، به میزان اشتغالی که در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده است، دست پیدا می‌کنیم.

 

ارسال نظر