کوتاه از کلان

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۸۶۳

 تدابیر جدید گمرکی برای ایام پایانی سال

اداره گمرک اعلام کرد: هرگونه غیرفعال کردن کارشناسان مجازی از ۲۳ بهمن ماه تا اطلاع ثانوی ممنوع است و فقط طبق ضوابط جدید امکان‌پذیر خواهد بود. به گزارش «تعادل»، اداره گمرک با صدور بخشنامه‌یی به گمرکات اجرایی در کشور اعلام کرد: باتوجه به افزایش حجم اظهارنامه‌های واردات در پایان سال، از هرگونه درخواست غیرفعال شدن کارشناسان مجازی از ۲۳ بهمن ماه ۹۶ با معرفی فرد جایگزین به این مرکز امکان‌پذیر است. براساس این بخشنامه، هرگونه مکاتبه مبنی بر غیرفعال کردن از طریق درخواست مرخصی، ماموریت و... کارشناسان مجازی بدون معرفی فرد جایگزین ممنوع است.

 دیدار روسای گمرک ایران با چین، ژاپن، روسیه و هنگ‌کنگ

رییس کل گمرک ایران در حاشیه کنفرانس تجارت الکترونیکی فرامرزی سازمان جهانی گمرک با هدف تقویت همکاری‌های دوجانبه با معاون اول وزیر گمرک چین، رییس کل گمرک ژاپن، معاون اول رییس گمرک روسیه و مدیر بین‌الملل گمرک هنگ‌کنگ دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرود عسگری ابتدا با معاون اول رییس گمرک روسیه دیدار کرد که دوطرف در این دیدار درخصوص چگونگی اجرای کریدور سبز بین دو کشور گفت‌وگو کردند. همچنین رییس کل گمرک در حاشیه کنفرانس تجارت الکترونیکی فرامرزی با معاون اول وزیر گمرک چین ملاقات کرد که در این دیدار عسگری مهم‌ترین محورهای همکاری گمرکی ایران و چین را باتوجه به موقعیت و دیدگاه توسعه کشورمان تشریح کرد. براساس این گزارش، رییس کل گمرک ایران با مدیر بین‌الملل گمرک هنگ‌کنگ نیز درخصوص چگونگی نهایی کردن پیش‌نویس متن ترتیبات همکاری که بین گمرکات دو کشور تبادل شد، گفت‌وگو کرد و طرف هنگ‌کنگی موضوع در حال سیر مراحل نهایی انجام تشریفات داخلی است و به‌زودی نتیجه برای چگونگی امضای سند اعلام می‌شود.  عسگری همچنین در حاشیه کنفرانس یادشده با رییس گمرک ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد.

 2100میلیارد تومان کالای قاچاق در سازمان تملیکی

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: ۲۱۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در انبارهای سازمان وجود دارد. جمشید قسوریان جهرمی در گفت‌وگو با فارس، درمورد نامه معاون اول رییس‌جمهور در رابطه با مشخص شدن وضعیت کالاهای قاچاق، گفت: در نامه‌یی به وزیر اقتصاد خواستار حل موضوع شدیم. حجم کالاها و روند را برای مسوولان شرح دادیم و معاون اول نامه زدند اگر اعتباری برای فروش، نگهداری یا احکامی نیاز دارد، هماهنگ شود. اکنون احکام در حال صادر شدن است تا کالاهایی که کیفیت دارد دستور فروش بخورد. تلاش می‌کنیم تا آخر سال از حجم کالاهای موجود در انبارها بکاهیم.

 

ارسال نظر