اخبار کلان

۱۳۹۶/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۶۹۴

 ایجاد ۲۰۰هزار شغل در بخش ساخت‌و‌ساز کشور

معاون اقتصادی رییس‌جمهور با بیان اینکه مسیر توسعه ایران اسلامی از دو مسیر ماندگار استقلال و آزادی می‌گذرد، گفت: فراهم کردن زمینه ایجاد ۲۰۰ هزار شغل در بخش ساخت و ساز کشور از جمله برنامه‌های در دستور کار دولت است. به گزارش ایسنا، محمد نهاوندیان در مورد اقدامات دولت برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی موجود اظهار کرد: فراهم کردن زمینه ایجاد ۲۰۰ هزار شغل در بخش ساخت و ساز مسکن و اختصاص 1.5 میلیارد دلار برای اشتغال روستایی از جمله برنامه‌های دولت برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است. نهاوندیان با استفاده از ظرفیت‌های داخلی را تنها راه رسیدن به اهداف اقتصادی کلان دانست و بیان کرد: اینکه ما بتوانیم با دنیا تعامل سازنده اقتصادی داشته باشیم، نمایش اقتصاد مقاومتی است.

 تورم تولیدکننده برق به 14.16درصد رسید

شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق در فصل پاییز سال ١٣٩٦ به عدد 113.02رسید که نسبت به شاخص فصل قبل 14.16درصد و شاخص فصل مشابه سال قبل 11.92درصد کاهش داشته است. به گزارش «تعادل» شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق در فصل پاییز سال ١٣٩٦ به عدد 113.02 رسید که نسبت به شاخص فصل قبل 14.16درصد و شاخص فصل مشابه سال قبل 11.92درصد کاهش داشته است. درصد تغییرات میانگین شاخص کل بخش برق در چهار فصل منتهی به فصل پاییز سال ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه)، 3.43درصد کاهش داشته که نسبت به همین اطلاع در فصل تابستان سال ١٣٩٦ (2.52- درصد) کاهش داشته است.

 واگذاری 108میلیارد تومان ملک و دارایی دولتی

بالغ بر ۱۰۸۱میلیارد و ۷۲۶میلیون ریال ملک و دارایی دولتی توسط سازمان خصوصی‌سازی از طریق مزایده واگذار می‌شود. به گزارش ایبنا، ۱۰۸۱میلیارد و ۷۲۶میلیون و ۹۱۹ هزار ریال ملک و دارایی دولتی توسط سازمان خصوصی‌سازی در روز ۲۴ بهمن ماه امسال از طریق مزایده واگذار می‌شود. بر این اساس در این مزایده مجموعه عرصه، اعیان و حقوق ناشی از واحدهای تجاری فروشگاه پاسداران به مساحت عرصه 2021.6 مترمربع و اعیان ۵۰۰ مترمربع به قیمت کل پایه ۶۱۸میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریال به صورت ۵۰درصد نقد و بقیه اقساط یک‌ساله، مجموعه عرصه، اعیان، ماشین‌آلات، تجهیزات، تاسیسات و حق‌الامتیازات فروشگاه شهرآرا به مساحت عرصه 2031.14مترمربع و اعیان 1194.25مترمربع به قیمت کل پایه ۲۹۰میلیارد و ۵۹۵میلیون و ۹۷۶هزار و ۶۰۰ ریال به صورت نقد روی میز فروش خواهد رفت.

 

ارسال نظر