مالیات

۱۳۹۶/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۷۱۶

راه‌اندازی سامانه شناسایی بدهکاران مالیات املاک

سازمان مالیاتی سامانه اطلاعات بدهکاران مالیات املاک را تا پایان دی ماه سال جاری راه‌اندازی خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، براساس بخشنامه سازمان مالیاتی، سامانه مربوط به اطلاعات بدهکاران املاک توسط معاونت مالیات‌های مستقیم با هدف اتصال سامانه‌های سازمان امور مالیاتی و سازمان ثبت اسناد تا پایان دی ماه سال جاری راه‌اندازی خواهد شد.

بر این اساس ادارات کل مالیاتی موظف شدند اطلاعات مربوط به کلیه املاک دارای کاربری اداری و تجاری و املاک مسکونی که به اجاره واگذار شده‌اند در سامانه مذکور ثبت شود. همچنین مبلغ بدهی در هر مرحله از تشخیص یا قطعیت نیز باید در سامانه اطلاعات املاک ثبت شود.

در این بخشنامه تاکید شده، در صورتی که اطلاعات مالیاتی املاک در این سامانه ثبت نشده و ملک در دفاتر اسناد رسمی مورد نقل و انتقال قرار گیرد، کلیه مسوولیت‌ها متوجه ماموران و کارشناسان مالیاتی است.

هدفمندی معافیت‌های مالیاتی

معاون سازمان امور مالیاتی بیان داشت: سود سپرده‌های بانکی درآمد است و هر درآمدی نیز مشمول مالیات می‌شود.

به گزارش ایبنا، احمد زمانی درباره اخذ مالیات از سود سپرده‌های بانکی گفت: ساختار نظام مالیاتی ما پُرمعافیت است و این ساختار، کشور و نظام مالیاتی را اذیت می‌کند. معاون سازمان امور مالیاتی افزود: واقعیت این است که آثار منفی این همه معافیت مالیاتی برای کشور و نظام مالیاتی بسیار بیشتر از آثار مثبت آن است.

زمانی با بیان اینکه ما با تغییر نام بهره بانکی به سود بانکی آن را به نوعی تقدیس کردیم، افزود: سود سپرده در مجموع درآمد است و هر درآمدی مشمول مالیات می‌شود. معاون سازمان امور مالیاتی افزود: قطعا هدفمندسازی و اصلاح نظام معافیت‌های مالیاتی مدنظر سازمان امور مالیاتی بوده و لازم است در قالب اصلاح نظام معافیت‌های مالیاتی، سود سپرده‌های بانکی مشمول مالیات شود، البته با ملاحظاتی که فرق بین فقرا و اقشار مرفه در آن دیده شود.

 

ارسال نظر