دولت برای اشتغال‌زایی برنامه مستند ارائه دهد

۱۳۹۶/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۷۱۴
دولت برای اشتغال‌زایی برنامه مستند ارائه دهد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد اگر تصمیم‌گیری در اقتصاد به صورت یک مجموعه دیده نشود و در واقع جزیره‌یی عمل شود، مشکلات متعددی برای اقتصاد کشور ایجاد می‌شود.

فرید موسوی در گفت‌وگو با خانه‌ملت با اشاره به لایحه بودجه سال 97 بیان کرد: اقتصاد کشور با چالش‌های جدی مواجه است و این چالش‌ها کاری کرده است که امروز شاهد ارائه لایحه بودجه تورم‌زا هستیم، با این حال باید بررسی‌های دقیق صورت گیرد که دولت برای مدیریت این چالش‌ها چه ساز و کاری پیش‌بینی کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید روند اقتصادی کشور اصلاح شود، اظهار کرد: دولت به دنبال افزایش قیمت حامل‌های انرژی و حذف تعدادی از یارانه‌بگیران است که تاکید دارد این پیشنهادات در جهت اصلاح رویه اقتصادی ارائه شده است با این حال دولت باید برنامه‌های خود را برای این منابع مالی تشریح کند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: دولت عنوان دارد که منابع حاصل از حذف یارانه‌بگیران را در فضای اشتغال‌زایی هزینه خواهد کرد اما لازم می‌دانیم که برنامه دقیق دولت برای اشتغال‌زایی به مجلس ارائه شود، چرا که تجارب ما در گذشته نشان داده است که پول‌پاشی کمکی به توسعه اشتغال‌زایی و تولید نکرده است و باید برنامه‌یی دیگر برای اشتغال‌زایی طراحی شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق بودجه نیز موضوع را پیگیری خواهد کرد، افزود: پیشنهادات کمیسیون‌ها به کمیسیون تلفیق بودجه ارائه خواهد شد تا با بررسی تبعات و آثار پیشنهادات دولت تصمیم‌گیری شود، چرا که باید تاثیر تصمیم‌گیری‌ها بر تمام دهک‌های جامعه مشخص شود. در واقع اقتصاد پکیجی است که باید همه مولفه‌ها در کنار هم دیده شود.

 این نماینده مجلس اعتقاد دارد اگر تصمیم‌گیری در اقتصاد به صورت یک مجموعه دیده نشود و در واقع جزیره‌یی عمل شود، مشکلات متعددی برای اقتصاد کشور ایجاد می‌شود. موسوی در ادامه با بیان اینکه لایحه بودجه سال 97 تورم‌زاست، توضیح داد: تورم در اقشار و دهک‌های مختلف جامعه به صورت یکسان حس نخواهد شد یا در برخی دهک‌ها تورم بیش از دهک‌های دیگر لمس می‌شود اما دولت تمهیداتی در نظر گرفته است که آثار تورمی در برخی دهک‌ها را خنثی کند.

 

ارسال نظر