اخبار کلان

۱۳۹۶/۰۸/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۰۲۱

ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون ایجاد اشتغال پایدار

معاون اول رییس‌جمهور آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را ابلاغ کرد.

به گزارش ایبِنا، در این آیین‌نامه که توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور به وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و نهاد ریاست‌جمهوری ابلاغ شده، منابع مالی اجرای این قانون، معادل ریالی یک‌میلیارد و 500 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی تعیین شده است.

طبق این آیین‌نامه، علاوه بر تعیین سهم استان‌ها براساس شاخص ترکیبی جمعیت روستایی، نرخ بیکاری و درآمد سرانه استان، سهم بخش‌های هدف نیز به تفکیک بخش کشاورزی و منابع طبیعی

 (۴۵درصد)، صنایع و معادن کوچک (۱۰درصد)، فعالیت‌های خدماتی و فناوری اطلاعات (۱۵درصد)، گردشگری (۱۰درصد)، صنایع دستی و فعالیت‌های فرش دستباف (۱۰درصد) و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر (۱۰درصد) مشخص شده است.

همچنین وظایف دستگاه‌های بخشی نیز در این آیین‌نامه به‌صورت دقیق تعیین شده و در بخش دیگری از آیین‌نامه آمده است که دستگاه‌های اجرایی و موسسه‌های عامل موظفند به‌طور مستمر گزارش‌های عملکرد خود را در سامانه نظارت و براساس ترتیبات و زمان‌بندی که توسط سازمان برنامه و بودجه اعلام خواهد شد ثبت و ارائه نمایند و سازمان برنامه و بودجه نیز موظف به ارائه گزارش‌های دوره‌یی 6 ماهه از عملکرد برنامه توسعه اشتغال پایدار روستایی به رییس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی است.

 

واگذاری بلوک 25میلیون سهمی سنگ‌آهن مرکزی ایران

بلوک 25میلیون سهمی سنگ‌آهن مرکزی ایران به ارزش کل پایه 39هزار میلیارد ریال در آذرماه امسال واگذار می‌شود.  به گزارش روابط‌عمومی سازمان خصوصی‌سازی؛ بلوک 25میلیون سهمی سنگ‌آهن مرکزی ایران معادل 67.925درصد سهام این شرکت به قیمت پایه هر سهم یک‌میلیون و 568 هزار و 795 ریال و ارزش کل پایه 39هزار و 992میلیارد و 748میلیون و 131 هزار و 930 ریال روی میز مزایده می‌رود.

بر اساس این گزارش این میزان سهام به وکالت از سوی صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد توسط سازمان خصوصی‌سازی در روز هفتم آذرماه جاری واگذار می‌شود.

همچنین مبلغ سپرده شرکت در این مزایده یک هزار و 199میلیارد و 782میلیون و 443هزار و 958ریال تعیین شده است که خریدار باید 20درصد مبلغ پیشنهادی خود را به صورت نقد در مدت 20روز کاری و بقیه را به صورت اقساط در مدت 4سال پرداخت کند.

 

 

 

ارسال نظر