کوتاه از کلان

۱۳۹۶/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۸۲۸

 طرح اصلاح افزایش حقوق کارکنان دولت رد شد

نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح اصلاح افزایش حقوق کارکنان دولت در بودجه سال ۹۶ مخالفت کردند و این طرح به صورت عادی بررسی می‌شود. به گزارش ایبِنا، نمایندگان در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح اصلاح بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور مخالفت کردند که بر این اساس این طرح به‌صورت عادی بررسی می‌شود. در ماده واحده طرح مذکور آمده است که بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور مصوب 24/ ۱۲/ 1395 به شرح زیر اصلاح می‌گردد: افزایش حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر از قبیل هیات علمی، کارکنان کشوری و لشکری و قضات به‌طور جداگانه توسط دولت در این قانون انجام می‌گیرد به نحوی که تفاوت تطبیق موضوع ۷۸ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 08/۰۷/1386 در حکم حقوق، ثابت باقی می‌ماند.

 تفاوت ۷ میلیونی قیمت خودرو طبیعی نیست

رییس شورای رقابت با تاکید بر اینکه افزایش ۷میلیونی قیمت خودرو از کارخانه تا بازار طبیعی نیست، افزود: شورا فقط برای خودروهای زیر ۴۵میلیون تومان اجازه ورود دارد. به گزارش ایبِنا، رضا شیوا با اعلام اینکه افزایش ۷میلیونی قیمت خودرو از کارخانه تا بازار طبیعی نیست، گفت: از در کارخانه تا بازار مصرف، افزایش ۴۰۰هزار تومانی طبیعی است، افزایش 7میلیون تومانی برخی خودروها مثل رنو ساندرو در چارچوب مقررات و دستورالعمل تنظیمی ما نبوده و نظارتی بر آنها نیست. رییس شورای رقابت افزود: در ایران 3 نوع خودرو داریم؛ وارداتی، مونتاژی و ساخت داخل و آنچه حاشیه بازار داخلی نخواهد داشت خودروهای خانواده پراید و پژو هستند و شورای رقابت دستورالعمل تنظیم قیمت آنها را ارائه کرده است. وی ادامه داد: اکثر مواقع، افزایش تقاضا سبب افزایش قیمت می‌شود و این کاملا معمولی است. ما فقط درمورد خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان اجازه ورود داریم. شیوا گفت: اگر خودرو برای ارائه داشته باشیم تقاضا افزایش نمی‌یابد، در کشور ما هر وقت عرضه کم می‌شود تقاضا افزایش پیدا می‌کند.

 فعالیت‌های گمرکی در گمرک باشماق ازسر گرفته شد

گمرک ایران از آغاز مجدد فعالیت‌های گمرکی در مرز باشماق مریوان خبر داد و اعلام کرد: تمامی رویه‌های گمرکی در این گمرک شامل صادرات، ترانزیت و واردات صبح امروز از سر گرفته شد و حتی اجازه انجام تشریفات گمرکی فرآورده‌های نفتی نیز صادر شد. به گزارش ایسنا، بخش مسافری این گمرک نیز در روزهای گذشته فعالیت‌های خود را آغاز کرده بود. در حال حاضر تمامی رویه‌های گمرکی براساس سیاست‌های جدید تسهیل صادرات در گمرک باشماق به‌صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد و براساس تسهیلات جدید گمرکی، کالاهای صادراتی از تمامی نقاط کشور به روش الکترونیکی از طریق سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی به گمرک اظهار و صرفا هنگام خروج از مرز این کالاها کنترل می‌شود.

 

 

ارسال نظر