اخبار کلان

۱۳۹۶/۰۸/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۶۶۲

قسم نوبخت برای اعتبار آمارها

محمد‌باقر نوبخت با بیان اینکه در آمارهای اعلام شده از سوی مرکز آمار دستکاری رخ نمی‌دهد، گفت: قسم می‌خورم قبل از اعلام نتایج از آن بی‌خبرم.  به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در مراسم روز ملی آمار گفت: به جمعیت شاغل ٧٣ هزار نفر اضافه شده‌اند و برای نخستین بار همه کسانی که وارد بازار کار شدند، شغل پیدا کردند ولی هنوز هم 3میلیون نفر بیکارند. رییس شورای عالی آمار گفت: باید به مرکز آمار اعتماد کنیم و قسم یاد می‌کنم که قبل از انتشار، از آمار بی‌خبرم.  وی گفت: تورم شهری در مهرماه 8درصد است، اینکه تصور شود که ما آمار را دستکاری می‌کنیم درست نیست و قسم یاد می‌کنم این‌طور نیست.

قطع بودجه ۶دستگاه دولتی

پارسا در بخش دیگری از سخنانش در حضور نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در شورای عالی آمار، هدایت و نظارت برای حرکت از نظم آماری سنتی به مدرن صورت می‌گیرد؛ یعنی دستگاه‌های اجرایی حین انجام وظیفه خود، سامانه‌های قوی و قابل اعتماد طراحی می‌کنند.  وی افزود: اکنون کد یونیک کسب و کار وجود ندارد و فقط کد اقتصادی اعمال می‌شود؛ این در حالی است که راهبردهای چهارده‌گانه نیز در شورای عالی آمار تصویب شده است.  به گفته پارسا هنوز ۱۵دستگاه پیش‌نویس برنامه آماری را تا پایان مهلت تعیین شده که سی‌ام مهرماه بود، ارائه نداده‌اند؛ این در حالی است که 6 دستگاه دولتی با وجود این مهلت، هنوز یک جلسه هم تشکیل نداده‌اند. بر این اساس بودجه آنها قطع خواهد شد و جلو تخصیص بودجه آنها گرفته می‌شود.

تمکین نکنید، اسامی متخلفان را افشا می‌کنیم

 رییس کل سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه در نامه‌یی برای آخرین بار به بانک‌ها در رابطه با تفاهم برای دریافت اطلاعات حساب‌های بانکی نامه نوشتم، گفت: اگر بانک‌ها به قانون تمکین نکنند اسامی‌شان را در اختیار رسانه‌ها می‌گذارم.  سیدکامل تقوی‌نژاد در گفت‌وگو با فارس  بیان کرد: عمده بانک‌ها این تفاهمنامه تبادل اطلاعات حساب‌های بانکی را امضا کردند و البته برخی بانک‌ها ابهام داشتند که در جلسات حل و فصل می‌شود.  وی در پاسخ به این سوال که آیا همه بانک‌ها تفاهمنامه را امضا کردند، گفت: نه، همه امضا نکردند و منتظر جلسه هستند. بیش از نیمی از 40بانک و موسسه تفاهمنامه همکاری تبادل اطلاعات حساب‌های بانکی را امضا کردند.

وی درخصوص اینکه کدام بانک‌ها تفاهم‌ را امضا نکردند، یادآور شد: برخی بانک‌های خصوصی و دولتی هستند. در روزهای اخیر دستور دادم برای آخرین بار نامه‌یی به مدیران عامل بانک‌ها ارسال شود و ظرف دو هفته آینده اگر بانک‌ها تفاهمنامه را امضا نکردند، لیست بانک‌های امتناع‌کننده را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم.

 

ارسال نظر