اخبار

۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۵۸۱

تشکیل نخستین جلسه هیات واگذاری در دولت دوازدهم

پس از ماه‌ها توقف سرانجام نخستین جلسه هیات واگذاری در دولت دوازدهم روز گذشته تشکیل شد.

به گزارش تسنیم؛ پوری‌حسینی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه هیات واگذاری در دولت دوازدهم در روز گذشته گفت: در این جلسه گزارشی از عملکرد 16سال گذشته سازمان خصوصی‌سازی از نظر حجم، ارزش و تعداد شرکت‌های واگذار شده همچنین فهرستی از بنگاه‌های حاضر در لیست واگذاری‌های این سازمان ارائه شد. رییس سازمان خصوصی‌سازی افزود: همچنین درخصوص مزایده‌های برگزار شده توسط این سازمان در این مدت گزارشی ارائه شد و نقاط قوت و ضعف آنها مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ارائه گزارش بازرسی ویژه و نظارتی بر واگذاری‌های کنترلی و مدیریتی سازمان خصوصی‌سازی و نیز تصویب قیمت پایه سهام چند شرکت دولتی از دیگر اقدامات جلسه دیروز هیات واگذاری بود. پوری‌حسینی ادامه داد: همچنین در جلسه دیروز مروری بر جایگاه‌های سوخت باقی‌مانده دولتی صورت گرفت که بر این اساس امیدواریم مزایده و واگذاری این جایگاه‌های سوخت باقی‌مانده دولتی به زودی جریان پیدا کند.

پیش ‌بینی کسری 11.5 درصدی در پایان سال ۹۶

عضو کمیسیون بودجه مجلس گفت: پیش‌بینی می‌شود در 12ماه سال ۹۶ بودجه عمومی دولت ۳۰۶هزارمیلیارد تومان عملکرد داشته باشد که با این وضعیت 11.5درصد کسری بودجه خواهیم داشت.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نشست غیرعلنی امروز با حضور محمدباقر نوبخت گفت: منابع عمومی دولت در سال 95، 283هزارمیلیارد تومان بوده و بودجه مصوب 347هزارمیلیارد تومان بوده که پیش‌بینی می‌شود در 12ماه سال 96، 306هزار میلیارد تومان عملکرد داشته باشد ممکن است که 8 درصد نسبت به عملکرد 95 رشد داشته باشد اگر این برآورد تحقق یابد حدود 11.5درصد کسری بودجه خواهیم داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش مصارف عمومی دولت در بخش اعتبارات هزینه‌یی بیش از 95درصد امکان تخصیص به صورت متوسط وجود ندارد، افزود: در واقع 307هزارمیلیارد تومان که استنباط می‌شود تحقق یابد، نمی‌توان بیش از 240هزارمیلیارد تومان برای بخش هزینه‌یی تخصیص داد درحالی که بودجه بخش هزینه‌یی 253هزار و 800 میلیارد تومان است. جعفرزاده ایمن‌آبادی با تاکید بر اینکه در حوزه تملک دارایی‌های سرمایه‌یی بیش از 63 درصد نمی‌توان تخصیص داد، ادامه داد: از هم‌اکنون به دستگاه‌ها گفته می‌شود که تملک دارایی‌های عمرانی را حدود 60 درصد در بیشترین میزان ببینند این درحالی است که در سال 95 حدود 42هزارمیلیارد تومان تملک دارایی‌ها خرج شده و طبق قانون این بخش 71هزارمیلیارد تومان است و در بهترین شرایط می‌توان 45هزارمیلیارد تومان تخصیص داد.

۱۲ هزار میلیارد تومان طلب مالیاتی داریم

رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: این سازمان ۱۲هزارمیلیارد تومان طلب مالیاتی از بابت کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف دارد.

به گزارش صداوسیما، سیدکامل تقوی‌نژاد با اشاره به طلب ۱۲هزارمیلیارد تومانی سازمان امور مالیاتی افزود: این مالیات مربوط به کسانی است که در سال‌های گذشته از کارت بازرگانی یک ‌بار مصرف استفاده و مالیات پرداخت نکرده‌اند. تقوی‌نژاد گفت: آنانی که به عنوان فراریان مالیاتی از آنها نام می‌بریم که فروشان در بحث مالیات بر ارزش افزوده قاچاقچیان و بهره‌مندان از اقتصاد سیاه، آنانی که هنگام خرید و فروش فاکتور ارائه نمی‌دهند یا فاکتور نمی‌گیرند از آن جمله‌اند.

او افزود: بسیارند کسانی که اقدام به پولشویی می‌کنند و حین معامله مبالغ دریافتی را به حساب‌های نزدیکان خود واریز می‌کنند یا از حساب‌های اجاره‌یی استفاده می‌کنند. تقوی‌نژاد ادامه داد: آنانی که از حساب‌های اجاره‌یی استفاده می‌کنند باید بدانند سازمان امور مالیاتی اول سراغ اجاره‌دهندگان حساب‌های بانکی می‌رود و بعد با موجران برخورد خواهد کرد. در مورد استفاده از کارت بازرگانی اجاره‌یی هم داشته‌ایم، کسانی که اقدام به وارد کردن 700دستگاه خودرو کرده‌اند. رییس سازمان امور مالیاتی کشور با ممانعت و نام نبردن نام فراریان مالیاتی گفت: مبارزه با فرار مالیاتی برای اجرای عدالت است. ما سال قبل از یک میلیون و 700هزار واحد صنفی حدود 880 میلیارد تومان مالیات دریافت کرده‌ایم. تعداد کسانی که موانع ایجاد می‌کنند، اندک هستند.

96 درصد صادرات معدنی سهم چین

صادرات سنگ آهن ایران در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی ایران در نیمه نخست سال جاری 8 میلیون و ۶۹۰ هزار تن سنگ آهن هماتیت دانه‌بندی با خلوص آهن بیش از ۴۰درصد به هم فشرده نشده از کشور صادر شده است.

بر این اساس ارزش مجموع سنگ آهن صادراتی در این مدت به ۴۹۱میلیون و ۸۲۰ هزار دلار می‌رسد. به این ترتیب صادرات سنگ آهن در این مدت 14.8درصد از وزن و 2.32درصد از کل ارزش صادرات ایران را به خود اختصاص داده است. این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته، میزان صادرات سنگ آهن ایران 8 میلیون و ۱۰۸هزار تن به ارزش ۳۱۹میلیون و ۲۵۳هزار دلار بوده است. در همین مدت صادرات سنگ آهن 13.22درصد از ارزش وزنی و 1.5درصد از ارزش دلاری صادرات ایران را به خود اختصاص داده بود. مقایسه میزان صادرات سنگ آهن در این دو مدت نشان‌دهنده افزایش 7درصدی صادرات سنگ آهن هماتیت دانه‌بندی با درجه خلوص بیش از ۴۰درصد از لحاظ وزنی و افزایش ۵۴ درصدی صادرات ایران ماده معدنی از لحاظ ارزش دلاری است.

 

ارسال نظر