اخبار کلان

۱۳۹۶/۰۷/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۸۰۱

درخواست ردیف‌ درآمدی از دستگاه‌ها

سازمان برنامه و بودجه کشور طی بخشنامه‌یی از دستگاه‌های اجرایی خواست ردیف‌های درآمدی مورد نظر برای درج در لایحه بودجه ۹۷ را اعلام کنند. به گزارش فارس علی‌حیدر نوری، رییس امور تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور طی بخشنامه‌یی از دستگاه‌های اجرایی خواست، ردیف‌های درآمدی مورد نظر برای درج در لایحه بودجه 97 را اعلام کنند. در این بخشنامه آمده است، کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع جدول (5) قانون بودجه سال 1396 کل کشور را ارائه کنند. سامانه لایحه بودجه سال 1397 در ارتباط با پیش‌بینی منابع قابل وصول دستگاه‌های اجرایی (به همراه راهنمای استفاده آن) آماده بهره‌برداری بوده و از روز شنبه مورخ 15/7/1396 از طریق آدرس layehe. mporg. ir قابل دسترسی است. در این بخشنامه از تمام دستگاه‌های اجرایی درخواست شده که تا پایان این تاریخ پیشنهاد خود را در مورد میزان منافع قابل وصول برای درج در لایحه بودجه سال 1397 تهیه و از طریق تکمیل فرم مربوط در سامانه به این سازمان اعلام کنند چراکه پس از مهلت مقرر، سیستم غیرفعال شده و امکان ورود اطلاعات وجود نخواهد داشت. طی روزهای اخیر بخشنامه بودجه 97 کل کشور به دستگاه‌ها ابلاغ شده و رویکرد بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد در دستور کار قرار گرفته است. پیش‌تر نیز نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه گفته بود که لایحه بودجه سال آینده به موقع به مجلس تقدیم می‌شود.

پیگیری مساله رجیستری گوشی‌ها

رییس کل گمرک کشور با اشاره به نشست مشترک با وزارت ارتباطات و وزارت صنعت با موضوع تعیین تکلیف مساله رجیستری گوشی‌های تلفن همراه از در نظر گرفتن تسهیلات بانکی برای برندهای ثبت شده خبر داد. به گزارش ایسنا، فرود عسگری روز گذشته در نشست خبری مشترک با وزیر ارتباطات با اشاره به تشکیل کمیته‌یی برای پیگیری مساله رجیستری گوشی‌های تلفن همراه با فرماندهی وزارت ارتباطات بیان کرد: واردکنندگانی که برندشان ثبت شده است، می‌توانند از تسهیلات گمرک با عنوان مسیر سبز استفاده کنند. همچنین از تسهیلات بانکی برای کمک به نقدینگی واردکنندگان استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: گمرک کشور آماده است تا همه سرویس‌های اطلاعاتی را در اختیار شرکت‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط قرار دهد. عسگری همچنین با اشاره به نحوه تعرفه‌گذاری گوشی‌های وارداتی اظهار کرد: در مورد تعیین ماخذ تعرفه یکی از پیشنهادات این است که روی مالیات بر ارزش افزوده تعرفه را تعیین کنیم اما این موضوع هنوز قطعی نشده است.

نحوه استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه

گمرک ایران نحوه استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه برای تشخیص قاچاق بودن آن را اعلام کرد.

براساس گزارش گمرک ایران، استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن ‌همراه جهت تشخیص گوشی‌های قاچاق از غیرقاچاق تنها از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۸۸۷ یا لینک مخصوص استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی که در سایت رسمی گمرک ایران به نشانی www.irica.ir قرار داده شده، امکان‌پذیر است. نحوه استعلام بدین صورت است که کد شماره شناسه ۱۵رقمی گوشی تلفن‌ همراه به شماره پیامک یا لینک مخصوص استعلام ارسال و پیامکی که در رابطه با ثبت یا عدم ثبت شناسه استعلام شده از پنجره واحد تجاری گمرک ارسال می‌شود و پس از آن امکان استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن همراهی که از ابتدای سال جاری به صورت رسمی وارد کشور شده است، فراهم می‌شود. هم‌اکنون از طریق سامانه استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه وجود دارد. بر این اساس ارائه شناسه بین‌المللی گوشی‌های تلفن همراه توسط واردکنندگان در گمرک الزامی شده و تمامی دستگاه‌های موبایل دارای قابلیت اتصال به شبکه مخابراتی GSM دارای این کد ۱۵رقمی مختص به خود هستند که در این کد اطلاعات مربوط به مدل گوشی، شرکت سازنده، کشور سازنده و... وجود داشته و گوشی‌های تلفن همراه توسط این کد در شبکه‌های مخابراتی ثبت می‌شوند. روی بسته‌بندی دستگاه تلفن همراه یا عموما در زیر باتری تلفن همراه، این کد قابل مشاهده بود یا با شماره‌گیری #۰۶#* تلفن همراه کد ۱۵رقمی شناسه گوشی تلفن همراه (IMEI) نمایش داده می‌شود.

اجرای سیاست مودی‌مداری در سازمان مالیاتی

معاون وزیر اقتصاد اعتمادآفرینی، مودی‌مداری و عدالت را در راس برنامه‌های سازمان مالیاتی عنوان کرد.

به گزارش ایبنا، سیدکامل تقوی‌نژاد اظهار کرد: حقوق شهروندی از بدو پیدایش بشر در کانون توجه بوده و انسان همواره درصدد تحقق این حقوق است و البته این موضوع وظیفه حکومت است که حقوق شهروندی را در جامعه به نحو مطلوبی برقرار کند.  رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه مودی‌مداری یک اصل کلیدی در نظام مالیاتی است، افزود: اعتمادآفرینی، مودی‌مداری و عدالت در اولویت برنامه‌های سازمان امور مالیاتی است.  وی با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی کشور نیز طی چند سال اخیر همواره به حقوق مردم توجه داشته، گفت: اعتمادآفرینی، مودی‌مداری و عدالت در وصول مالیات به عنوان شاخصه‌های اصلی حقوق شهروندان همواره از سیاست‌های اصلی این سازمان محسوب می‌شود. تقوی‌نژاد به ارتباط تنگاتنگ نظام مالیاتی با مردم اشاره و بیان کرد: مالیات هم حق بیت‌المال و هم حق مردم است و ما حق نداریم در امر وصول مالیات مرتکب بی‌عدالتی و قصور و کم کاری شویم. معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه مالیات هم یک مقوله اقتصادی و هم یک مقوله اجتماعی است، تصریح کرد: مالیات با زندگی و معاش مردم در ارتباط است و هنر ما این است که بتوانیم اعتماد مردم را به نظام مالیاتی جلب کنیم و در قبال مالیاتی که اخذ می‌کنیم، همه مسوولان باید به مردم پاسخگو باشند.  وی با تاکید بر اینکه جدیت ما در کار بر اعتماد مردم به نظام مالیاتی موثر است، عنوان کرد: مودی‌مداری یک اصل کلیدی در نظام مالیاتی است و کارکنان سازمان هموراه تلاش می‌کنند در کمال احترام و با رعایت قوانین با مودیان رفتارکنند تا حقی از کسی ضایع نشود.

 

ارسال نظر