کوتاه از کلان

۱۳۹۶/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۴۵۱

تصویب 2.4 میلیارد دلار طرح سرمایه‌گذاری خارجی

۷ طرح جدید و ۱۹ طرح فرعی به ارزش ۲ میلیارد و ۴۸۰میلیون دلار در سازمان سرمایه‌گذاری خارجی تصویب شد. به گزارش ایبِنا، دویست و نوزدهمین جلسه هیات سرمایه‌گذاری خارجی در محل سازمان سرمایه‌گذاری با حضور اعضای هیات سرمایه‌گذاری خارجی برگزار شد. در این نشست، جمعا ۲۵ طرح سرمایه‌گذاری خارجی شامل ۷ طرح جدید و ۱۹ مورد دیگر مرتبط به طرح‌های فرعی سرمایه‌گذاری خارجی، معادل دو میلیارد و چهارصد و هشتاد میلیون دلار امریکا به تصویب اعضای هیات رسید.

تاکید رییس‌جمهوری بر اصلاح نظام بانکی

وزیر امور اقتصادی و دارایی بر ضرورت اصلاح ساختاری نظام بانکی تاکید کرد و گفت: اصلاح نظام بانکی نخستین چیزی است که رییس‌جمهوری از من خواسته با جدیت دنبال کنم. به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، مسعود کرباسیان در مراسم تکریم و معارفه معاون سابق و جدید امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی این وزارتخانه که با حضور معاونان، مدیران ستادی، مدیران عامل بانک‌ها و بیمه‌ها برگزار شد طی سخنانی گفت: اصلاح نظام بانکی نخستین چیزی است که رییس‌جمهور از من خواسته با جدیت دنبال کنم، در عین حال باید در نظر داشته باشیم که اصلاح نظام بانکی فقط ارائه لایحه به مجلس شورای اسلامی نیست. وی در ادامه تاکید کرد: حوزه نظارت بر عملکرد بانک‌های دولتی یا آنجاهایی که دولت سهامدار است وظیفه توأمان معاونت امور بانک و بیمه و بانک مرکزی است و وزیر اقتصاد به نوبه خود باید جوابگوی آن باشد. وزیر اقتصاد با اشاره به سهم پایین بیمه‌های دولتی نیز گفت: پیشنهاد دادیم جز بیمه ایران، بقیه بیمه‌ها را به مردم دهیم زیرا اعتقاد به بنگاهداری دولت جز در مواقعی که الزام قانونی است، ندارم.

وی تاکید کرد: بیمه‌ها باید به خارج از مرزها گسترش یابند و دامنه فعالیت‌شان وسیع‌تر شود.

کرباسیان با بیان اینکه یکی دیگر از اولویت‌های ابلاغی رییس‌جمهور به وزیر اقتصاد، مبارزه با پولشویی است، اظهار کرد: حوزه‌های مبارزه با پولشویی متنوع و گسترده است که از جمله مهم‌ترین آنها؛ شامل سیستم بانکی، مالیاتی و گمرک می‌شود.

 

تبادل گواهی الکترونیک میان گمرکات ایران و ترکیه

تبادل گواهی مبدا کالاهای صادراتی میان گمرکات ایران و ترکیه الکترونیکی شد.

به گزارش «تعادل»، گمرک ایران در جهت تسهیل و تسریع در صادرات و تبادل اسناد صادراتی میان ایران و ترکیه طی بخشنامه‌یی به صادرکنندگان اعلام کرد تا گواهی مبدا کالاهای صادراتی خود را با تایید اتاق‌های بازرگانی دو طرف از طریق الکترونیکی برای گمرک ارسال کنند.

 

ارسال نظر