اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۳۹۲

 الزام گروه‌ها به استفاده از صندوق مکانیزه فروش

سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: فراخوان‌ گروه‌های مشمول مالیات ارزش افزوده در سال‌های گذشته برای نصب صندوق مکانیزه فروش ملزم به استفاده از صندوق هستند و باید برای دریافت شناسه اقدام کنند. به گزارش«فارس» سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: مودیان مالیاتی فراخوان شده مشمول نصب و استفاده از سامانه صندوق فروش برای سال‌های 92، 93و 94 ملزم به استفاده از سامانه هستند. برابر ماده 17 آیین‌نامه اجرایی تبصره 2 ماده 169 اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم، اشخاصی که مطابق ماده 121قانون برنامه پنجم توسعه و با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف ایران و براساس اولویت‌های تعیین ‌شده سازمان امور مالیاتی کشور برای نصب و استفاده از سامانه صندوق فروش در سال‌های 92، 93و 94 فراخوان شده‌اند همچنان ملزم به استفاده از سامانه یاد شده، هستند.

 استمرار ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌‌سی

گمرک ایران شایعات مبنی بر آزادسازی ثبت سفارش و ورود خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰سی‌سی را رد و اعلام کرد که هیچ مصوبه جدیدی در این خصوص به گمرک ابلاغ نشده است. به گزارش«ایسنا» علی معقولی، مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک با اشاره به برخی شایعات در فضای مجازی درباره ورود و ثبت سفارش خودروهای بالای ۲۵۰۰سی‌سی اظهار کرد: از اوایل دولت یازدهم از واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰سی‌سی جلوگیری شده و این روند همچنان ادامه دارد.  

 تفویض برخی اختیارات به معاونان وزیر اقتصاد

وزیر اقتصاد با صدور احکامی، برخی اختیارات این وزارتخانه را به معاونان و زیرمجموعه‌های خود تفویض کرد. به گزارش ایبنا، وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی اختیارات امضای مواد ۵۲ و ۵۳ قانون محاسبات عمومی کشور درباره تشخیص، تعهد، تسجیل و صدور حواله از محل کلیه اعتبارات هزینه‌یی و تملک دارایی سرمایه‌یی و نیز اعتبار از محل درآمدهای اختصاصی و سایر منابع و کلیه ردیف‌های متفرقه و عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی را به معاون توسعه مدیریت و منابع واگذار کرد. مسعود کرباسیان همچنین تایید پیش پرداخت، علی‌الحساب و تنخواه‌گردان از محل اعتبارات مذکور و امضای چک‌های بانکی را به معاون توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه محول و اجازه امضای اعلامیه‌ها، درخواست‌ها و اسناد ابلاغ اعتبار و سایر مکاتبات و احکام را با رعایت مقررات تفویض کرد.

 

ارسال نظر