اخبار کلان

۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۳۱۶

انتصاب دبیر جدید شورای عالی مناطق آزاد

مرتضی بانک با حکم مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی دبیر جدید شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شد. به گزارش فارس، طی حکمی از سوی مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی، «مرتضی بانک» به عنوان دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در دولت دوازدهم منصوب شد. در متن این حکم توسط مسعود کرباسیان آمده است، نظر به تعهد، تخصص، دانش و توانمندی‌ ارزنده جنابعالی و در اجرای مفاد تبصره ماده (23) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به سمت «دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی» منصوب می‌شوید. مرتضی بانک متولد 1334 در اصفهان، سیاستمدار و کارشناس امور بازرگانی، گردشگری و صنعت است. وی همچنین معاون پژوهشکده و معاون دفتر و مشاور مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور حسن روحانی بوده است. وی در دوره اکبر هاشمی‌رفسنجانی نیز استاندار کرمان و معاونت اداری مالی وزارت امور خارجه در دوره اصلاحات را بر عهده داشته است. پیش از این اکبر ترکان عهده‌دار دبیری شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بود.

برداشت ۱۱ هزارمیلیارد از بودجه برای یارانه

براساس اطلاعات واصله، ۱۱هزارمیلیاردتومان از بودجه عمومی برای پرداخت یارانه‌های ۵ماهه نخست سال جاری برداشت شده است.

به گزارش تسنیم، چندی قبل گزارش نماینده سازمان هدفمندی، دیوان محاسبات و مدیرکل خزانه درباره میزان تحقق درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها در 5 ماه نخست سال جدید در مجلس ارائه شد. سازمان هدفمندی یارانه‌ها در گزارش خود به کمیسیون بودجه اظهار کرد که از ابتدای سال جدید 5 ماه یارانه پرداخت کرده است.  حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره جزییات بیشتر این گزارش می‌گوید: میزان منابعی که از شرکت‌های نفتی (یعنی شرکت پخش و پالایش، پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ملی گاز که مهم‌ترین میزان منابع هدفمندی را تهیه می‌کنند) دریافت شده نسبت به عدد پرداختی تفاوت قابل ملاحظه‌یی داشته است.

حسینی ادامه داد: سازمان هدفمندی در 5ماه نخست سال رقمی حدود 11هزار میلیارد تومان از منابع دولت برداشت کرده، در حالی که در قانون بودجه پیش‌بینی شده این رقم در تمام سال پرداخت شود، اما این رقم در عرض 5 ماه از بودجه دریافت شده، چراکه درآمد هدفمندی از محل قیمت حامل‌های انرژی در 5 ماه اول در اختیار آنها قرار نگرفته است. حسینی همچنین در خصوص ارائه گزارش مدیرکل خزانه با اشاره به اینکه منابع هدفمندی توسط شرکت‌ها وصول شده است، گفت: تفاوت قیمت حامل‌های انرژی از استفاده‌کنندگان وصول شده و در اختیار شرکت‌های پالایشی قرار گرفته اما به حساب سازمان هدفمندی و خزانه واریز نشده است که به این دلیل سازمان نتوانسته از این منابع استفاده کند، لذا این رقم از بودجه دولت پرداخت شده است.

 

ارسال نظر