کوتاه از کلان

۱۳۹۶/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۸۷۴

 انتقال دبیرخانه مناطق آزاد به وزارت اقتصاد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد از انتقال دبیرخانه شورای عالی مناطق‌ آزاد و ویژه اقتصادی به این وزارتخانه براساس قانون برنامه ششم توسعه خبر داد. سید مصطفی رضوی در گفت‌وگو با فارس در مورد انتقال دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: این موضوع طبق قانون برنامه ششم توسعه در دستور کار بود و بر این اساس در حال حاضر این دبیرخانه به وزارت اقتصاد منتقل شده است. معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد با بیان اینکه بعد از ابلاغ قانون برنامه، جلسات متعددی با دبیر شورای مناطق، معاون حقوقی رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی برگزار شد، افزود: در نتیجه مجموعه سازمانی مناطق آزاد دو هفته پیش در دولت یازدهم و دوره وزارت طیب‌نیا به این وزارتخانه منتقل شد. بر این اساس یکی از دلایل انتقال دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به وزارت اقتصاد برای رفع مربوط به اختلافات گمرک و این مناطق در امر تجارت، نظارت و کنترل‌های گمرکی بوده است.

 کنترل واردات و صادرات در گمرک الکترونیکی شد

مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران گفت: هم‌اکنون تمام کالاهای وارداتی و صادراتی به شیوه الکترونیکی در گمرکات کنترل می‌شود. به گزارش ایبنا، علی‌اکبر شامانی اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه الکترونیکی گمرکی کشور، مهم‌ترین تحول در چهار سال اخیر و از پروژه‌های مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی است. گمرک به عنوان یکی از حوزه‌های اقتصادی بزرگ کشور، نقش و اهمیت بسزایی در توسعه دارد. وی ادامه داد: وظایف بسیار بزرگی بر عهده گمرکات است، از جمله اینکه گمرک تامین‌کننده سلامت جامعه است و در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز وظیفه مهمی دارد. گمرک جمهوری اسلامی ایران در چهار سال اخیر تحولات بسیار خوبی تجربه کرد که مهم‌ترین آنها راه‌اندازی سامانه الکترونیکی گمرک است. شامانی با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های بسیار مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی الکترونیکی شدن گمرک بود، یادآور شد: امروز به جایی رسیده‌ایم که در کل گمرکات کشور تمام اقدامات و کنترل کالاهای وارداتی و صادراتی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و هیچ عملیات کاغذی وجود ندارد، این کمک بزرگی است که با توجه به زیرساخت‌های مخابراتی و اینکه اکثر مکاتبات در نقاط صفر مرزی بوده، اقدام بسیار موثری است.

 ابلاغ مالیات سازمان لیگ فوتبال

رییس مالیاتی شهر و استان تهران آخرین وضع حساب‌های مالیاتی سازمان لیگ فوتبال را تشریح کرد. به گزارش ایبنا، محمدرضا نوری با اعلام آخرین وضعیت حساب‌های مالی و مالیاتی سازمان لیگ فوتبال گفت: سازمان لیگ به عنوان مودی نظام مالیاتی مکلف به ثبت‌نام، تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در موعد مقرر است که متاسفانه با وجود این تکلیف قانونی نسبت به ثبت‌نام و انجام تکالیف قانونی خود اقدام نکرده بود. وی با اشاره به اینکه سازمان لیگ در این زمینه همکاری لازم را با سازمان مالیاتی نداشت، افزود: از پاییز ۸۷ این سازمان نسبت به درآمدهایی که داشته تکلیف داشت که با توجه به عدم انجام این تکلیف همکاران ما بررسی‌های خود را آغاز و اسنادی به دست آوردند و نسبت به مطالبه این مالیات اقدام کردند. رییس مالیاتی شهر و استان تهران با بیان اینکه رقم این مطالبه قابل توجه است، گفت: ممکن است این رقم مورد اعتراض سازمان لیگ بوده باشد که باید از طریق مبادی قانونی خود بررسی شود.

 

ارسال نظر