اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۳۹۳

انتصاب سرپرست گمرک ایران

«مسعود کرباسیان» وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکمی «فرود عسگری» را به عنوان سرپرست گمرک ایران منصوب کرد.

به گزارش گمرک ایران، در این حکم که روز دوشنبه صادر شد از عسگری خواسته شده است با تداوم همکاری و هماهنگی با مجموعه گمرک نسبت به پیشبرد امور محوله و وظایف قانونی اقدام لازم را انجام دهد. فرود عسگری پیش از این معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران بوده است.

کرباسیان پیش از اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت دوازدهم، رییس کل گمرک ایران بود که توانست سامانه جامع امور گمرکی را در این نهاد مستقر کند.

تدوین طرح مجازات متخلفان قانون استفاده از تولید داخل

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرحی در دست تهیه است تا مجازات مناسبی برای متخلفان از قانون استفاده حداکثری از توان تولید داخل پیش‌بینی شود.

علی‌اکبر کریمی، نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «فارس» با اشاره به قانون «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات» اظهار کرد: متاسفانه در این قانون الزام و مجازاتی برای کسی که این قانون را نقض کند، پیش‌بینی نشده است البته مراجع ذی‌ربط درباره هر قانونی که رعایت نشود، می‌توانند پیگیر شوند اما اگر ذیل قانون مجازاتی هم برای نقض‌کنندگان آن مشخص شود، اثرگذارتر خواهد بود. کریمی در ادامه عنوان کرد: این قانون درباره برخورد با کسانی که سفارش تولید کالایی که در داخل امکان ساخت آن وجود دارد را به خارج از کشور می‌دهند، ساکت است.

پیشنهاد ایجاد بانک‌های فراساحلی در مناطق آزاد

مشاور رییس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی گفت: باید در مناطق آزاد بانک‌های فراساحلی دایر شود و از قواعد سرزمین اصلی مستثنی و نظام مالی آن مطابق با نظام مالی بین‌المللی باشد. در این خصوص، به دنبال آوردن بانک‌های بین‌المللی هستیم تا بتواند نظام بانکی مقایسه‌یی با نظام بانکی خودمان ایجاد شود و این موجب اصلاح نظام بانکی ما هم می‌شود.

به گزارش ایبِنا، اکبر ترکان افزود: در نظام بانکی عقب‌مانده‌ترین سیستم را داریم نه فقط به خاطر اینکه خودمان را مدرن نکرده‌ایم بلکه تاثیرات تحریم نیز بوده است؛ نظام بانکی ما مشوق تولید نیست و دلیل اینکه نظام بانکی نمی‌تواند زیر ۲۸درصد سود، تسهیلات بدهد به خاطر گران تمام شدن قیمت پول برای خودش است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام کرد: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رسالت دولت دوازدهم اصلاح این سیستم است و اگر نتواند این سیستم را درست کند بقیه بخش‌های تولید با مشکل مواجه هستند.

 

ارسال نظر