تبدیل سازمان برنامه به وزارتخانه شدنی نیست

۱۳۹۶/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۷۳۴
تبدیل سازمان برنامه به وزارتخانه شدنی نیست

رییس سازمان برنامه ‌و بودجه ‌کشور گفت: براساس اصل١٢٦ قانون‌ اساسی امور برنامه، بودجه، اداری و استخدامی جزو اختیارات رییس‌جمهور است.

محمدباقر نوبخت در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به ارائه طرح تبدیل سازمان برنامه و بودجه به وزارت برنامه و بودجه از سوی برخی نمایندگان، گفت: از نظر قانون اساسی تبدیل سازمان برنامه و بودجه به وزارت برنامه و بودجه شدنی نیست، چراکه براساس اصل ١٢٦ قانون اساسی امور برنامه، بودجه، اداری و استخدامی جزو اختیارات شخص رییس‌جمهور است و رییس‌جمهور می‌تواند به فرد دیگری واگذار کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، افزود: اختیار رییس‌جمهور را نمی‌توان در قالب یک وزارتخانه تعریف کرد و از این جهت موضوع تبدیل سازمان برنامه و بودجه قابل طرح نبوده و ضرورتی بر اجرای این کار نیز وجود ندارد.

سخنگوی دولت یازدهم، با اشاره به معرفی وزرای کابینه دولت به مجلس و چینش اقتصادی کابینه، تصریح کرد: کرباسیان مدیر باتجربه و موفقی در حوزه اقتصاد و دارایی بوده که ان‌شاءالله در دولت دوازدهم مدیر فعالی در تیم اقتصادی دولت است و می‌تواند دستاوردهای دولت یازدهم را در دولت دوازدهم حفظ کرده و بهبود بخشد.

 

 

ارسال نظر