کلان

۱۳۹۶/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۱۴۰

پیشنهاد تشکیل معاونت اقتصادی

پس از ارائه طرح تشکیل وزارت برنامه و بودجه از سوی مجلس، این‌بار انجمن اقتصاددانان به رییس‌جمهوری پیشنهاد تشکیل معاونت اقتصادی برای هماهنگی امور اقتصادی را مطرح کرد. در آستانه معرفی کابینه دوازدهم به نظر می‌رسد پیشنهادات برای تغییر ساختاری در دولت شدت یافته که در ادامه طرح‌هایی که مطرح شده بود، این‌بار انجمن اقتصاددانان طی نامه‌یی به رییس‌جمهوری پیشنهاد تشکیل معاونت اقتصادی را مطرح کرد. در این نامه آمده است با توجه به اهمیت امور اقتصادی در اداره امور کشور و مشکلات و معضلات ایجاد هماهنگی در امور و تصمیم‌گیری‌های دستگاه‌های مختلف اقتصادی، انجمن اقتصاددانان ایران پیشنهاد می‌کند که معاونت جدیدی در نهاد ریاست‌جمهوری تحت عنوان معاونت اقتصادی ایجاد شود تا بتواند عهده‌دار ایجاد هماهنگی دستگاه‌های مختلف اقتصادی کشور شود.  بنا به پیشنهاد انجمن اقتصاددانان این معاونت می‌تواند علاوه بر ایجاد هماهنگی در بین دستگاه‌ها و تصمیمات اقتصادی و تمرکز مشاوران اقتصادی ریاست‌جمهوری، نقش اتاق فکر دولت در زمینه امور اقتصادی را نیز عهده‌دار شود.

اصلاح فرآیندهای خدمات دولت الکترونیک

معاون رییس‌جمهوری از شناسایی همه خدماتی که باید در مجموعه دولت ارائه شود، خبر داد و گفت: بخش قابل توجهی از فرآیندهای این خدمات در راستای تحقق دولت الکترونیک اصلاح شده است.

به گزارش ایرنا، جمشید انصاری در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست دولت الکترونیک در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اصلاح این فرآیندها گام مهمی بود که تحقق دولت الکترونیک را ممکن کرد.  رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: انتظار می‌رود، دولت الکترونیک بتواند به ارتقای خدمات دستگاه‌های اجرایی و افزایش سرعت و تسهیل دسترسی مردم به خدمات مورد نیاز کمک کند.  انصاری دولت الکترونیک را راهکار ارتقای رضایت مردم از خدمات دولت دانست و گفت: استفاده از دولت الکترونیک به ارتقای سلامت و شفافیت نظام اداری کشور می‌انجامد.  

وی کاهش هزینه‌ها و کمک به چابک‌سازی دولت را از دیگر مزایای راه‌اندازی دولت الکترونیک دانست و گفت: فاز نخست دولت الکترونیک آغاز راهی طولانی برای تحقق اهداف بلند است.

 

ارسال نظر