اخبار کلان

۱۳۹۶/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۰۵۴

امحای 900 میلیون تومان کالای قاچاق

بر اساس اعلام سازمان اموال تملیکی، ۹۰۰ میلیون تومان کالای قاچاق شامل انواع پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی در ۳ استان به صورت جداگانه امحا شد.  به گزارش روابط‌عمومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی بالغ بر 880 میلیون تومان کالای قاچاق توسط مدیریت اموال تملیکی استان‌های تهران، فارس و گیلان به‌صورت جداگانه منهدم شد.  در این گزارش آمده است، کالاهای انهدامی حدود 60تن شامل البسه، انواع مواد خوراکی و آشامیدنی و لوازم آرایشی بهداشتی بوده که ارزشی قریب به 9 میلیارد ریال داشته است.

هدف این قبیل انهدام‌ها که توسط مدیریت‌های اموال تملیکی سراسر کشور انجام می‌گیرد، جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق بی‌کیفیت و فاقد استاندارد و مجوزهای لازم به بازارهای مصرف داخلی و همچنین کمک به رونق تولید ملی است.

تضاد اجاره‌بهای مسکن  با تورم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود روند کاهشی نرخ تورم، هرساله نرخ اجاره‌بهای مسکن با افزایش قابل توجه روبه‌رو می‌شود، بنابراین باید ساخت مسکن اجتماعی و استیجاری به سرانجام برسد. زهرا سعیدی‌مبارکه در گفت‌وگو با خانه ملت، درخصوص افزایش اجاره‌بهای مسکن در کشور گفت: با وجود اینکه بازار خرید و فروش مسکن کشور در رکود بوده و با افزایش شدید قیمت خانه در چند سال گذشته روبه‌رو نشده است، اما نرخ اجاره‌بها با رشد قابل‌توجهی مواجه شده است. نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به‌دلیل اینکه قدرت خرید مردم کاهش یافته، باید پذیرفت مردم برای تامین مسکن با هزینه‌های بالایی روبه‌رو هستند بنابراین باید از تجربیات کشورهای موفق در این رابطه استفاده شود.  وی ادامه داد: افزایش نرخ اجاره‌بها در چند سال گذشته تداوم داشته است و با توجه به رکود در اقتصاد کشور و کاهش درآمدها، بسیاری از خانوارها با مشکل جدی در این زمینه روبه‌رو هستند.

۲۴۱ هزار کودک بی‌سواد داریم

جداول سرشماری مرکز آمار ایران نشان می‌دهد در ایران ۲۴۱ هزار دختر و پسر 6 تا ۹ ساله بی‌سواد زندگی می‌کنند.  به گزارش ایسنا، اطلاعات مرکز آمار ایران حاکی از آن است که در کل کشور، 8میلیون و ۷۹۵ هزار و ۵۶۲نفر بی‌سواد هستند. همچنین در میان جمعیت بی‌سواد کل کشور ۵ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۴۴ نفر زنان هستند که از این میزان ۴ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۶۸۰نفر زن ۳۵سال به بالا هستند. گفتنی است از تعداد زنان بی‌سواد ۱۱۷ هزار و ۸۶۷ نفر بین 6 تا ۹ سال هستند و ۳۷ هزار و ۹۱۵ نفر ۱۰ تا ۱۴ سال سن دارند. زنان بی‌سواد ۱۵ تا ۱۹ سال نیز ۵۸ هزار و ۱۶۳ نفر هستند. همچنین زنان بی‌سواد ۹۵ تا ۹۹ ساله 8هزار و ۷۱۹ نفر و تعداد زنان بی‌سواد ۱۰۰ ساله و بیشتر ۳ هزار و ۱۹۳ نفر هستند.  همچنین بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران در کل کشور حدود ۳میلیون و ۲۲۶هزار و ۵۱۸ مرد بی‌سواد داریم که از این میان 2میلیون و ۶۵۲ هزار و ۲۰۸ مرد ۳۵ سال به بالا بی‌سواد هستند.  گفتنی است، در کل کشور ۱۲۳هزار و ۱۴۷مرد بی‌سواد 6 تا ۹ سال و ۳۶ هزار و ۴۸۳مرد ۱۰ تا ۱۴ ساله بی‌سواد داریم.  اطلاعات مرکز آمار نشان می‌دهد در ایران ۲۴۱ هزار و ۱۴ کودک 6تا ۹ ساله (زن و مرد) بی‌سواد داریم.

 

ارسال نظر