شروط استفاده مجدد از منابع صندوق توسعه ملی

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۹۹۵

در جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی با حضور رییس‌جمهور شرایط و ضوابط استفاده مجدد اشخاص حقیقی و حقوقی از منابع این صندوق مصوب شد.

به گزارش تسنیم، هیات امنای صندوق توسعه ملی در تاریخ 27خرداد با حضور رییس‌جمهور و سایر اعضا تشکیل جلسه داد. در ابتدای جلسه گزارشی از منابع و مصارف و عملکرد صندوق طی سال 1395 از سوی رییس هیات عامل صندوق ارائه شد.

مصوبات این جلسه به این ‌شرح اعلام و از سوی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده است که مواردی که بنا بر دستور مقام معظم رهبری از منابع صندوق توسعه ملی به ‌صورت خاص برداشت می‌شود و بازپرداخت آن تصریح نشده باشد حسب مجوز رییس‌جمهور به عنوان برداشت از منابع صندوق تلقی و در حساب‌ها اعمال می‌شود.

همچنین استفاده مجدد از منابع صندوق توسعه ملی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی(موضوع بند و بخش پنجم نظامنامه ضوابط و شرایط اعطای تسهیلات ارزی و بند  بخش چهارم نظامنامه ضوابط و شرایط اعطای تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی) در صورت دارا بودن این شرایط مجاز است که قسط معوقه نداشته باشد، پیشرفت فیزیکی سرمایه‌گذاری قبلی متناسب با برنامه باشد، برای طرح توسعه یا سرمایه‌گذاری جدید باشد همچنین شرکت‌هایی که دارای صادرات هستند و اشتغال بیشتری ایجاد کنند در اولویت هستند.

 

ارسال نظر