تورم

۱۳۹۶/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۹۱۵

 نرخ تورم تولید‌کننده ۷‌ درصد شد

بر اساس اعلام بانک مرکزی، نرخ تورم شاخص بهای تولید‌کننده به ۷‌ درصد رسید.به گزارش«تعادل» بانک مرکزی گزارش تورم تولیدکننده در تیر ماه را اعلام کرد. بر این اساس شاخص بهای تولید‌کننده ۷‌درصد افزایش یافت. شاخص بهای تولیدکننده در ایران در 12ماه منتهی به تیر ماه ۱۳۹۶ نسبت به 12ماه منتهی به تیر ماه ۱۳۹۵ به ‌میزان ۷‌درصد افزایش یافت. شاخص بهای تولیدکننده در ایران براساس سال پایه ۱۰۰=۱۳۹۰ در تیر ماه ۱۳۹۶ نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۸.۹‌درصد افزایش نشان می‌دهد. این شاخص در تیر ماه ۱۳۹۶ به عدد 239.7رسید که نسبت به ماه قبل 1.1‌درصد افزایش داشته است.

 

 افزایش 7 درصدی قیمت نهاده‌های ساختمان

تورم نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل بهار ۱۳۹۶ به عدد 197.1رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل(191.6)، 2.9‌درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل(183.9) 7.2‌درصد افزایش دارد. به گزارش«تعادل» مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران فصل بهار ۱۳۹۶(بر مبنای سال پایه ۱۳۹۰) را منتشر کرد. بر این اساس شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل بهار ۱۳۹۶ به عدد 197.1رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل (191.6) 2.9‌درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل(183.9) 7.2‌درصد افزایش داشته است. درصد تغییرات شاخص کل در 4 فصل منتهی به فصل بهار سال ۱۳۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل معادل 7.6‌درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل(6.6درصد) با افزایش

رو‌به‌رو بوده است. شاخص قیمت در گروه «خدمات» با 0.5‌درصد افزایش نسبت به فصل قبل بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص کل در فصل بهار داشته است. شاخص قیمت گروه«آهن‌آلات، میلگرد، پروفیل درب و پنجره» با 3.1‌درصد افزایش و گروه«سیمان، بتن، شن و ماسه» با 1.4‌درصد افزایش به ترتیب رتبه‌های بعدی را در افزایش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل بهار سال مورد بررسی داشته‌اند.

 

ارسال نظر