مالیات

۱۳۹۶/۰۴/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۱۸۹

نقش کنترلی مالیات در اقتصاد

نماینده رشت در مجلس با تاکید بر اینکه مالیات در زمان رکود و تورم شرایط خاص خود را دارد و درواقع کنترل‌کننده اقتصاد است، گفت: فرهنگ مالیاتی باید در جامعه نهادینه شود.

‌به گزارش ایسنا، محمدصادق حسنی با بیان این مساله که برخی‌ها همزمان با اعلام نیاز کشور به افزایش درآمدهای مالیاتی به این موضوع دامن می‌زنند که دولت می‌خواهد مالیات مودیان را افزایش دهد، گفت: سازمان امور مالیاتی برای دستیابی به این هدف، دنبال شناسایی مودیان و منابع جدید و همچنین جلوگیری از فرار مالیاتی است. وی با ذکر اینکه اجرای قانون جدید همواره در ابتدا با مشکلاتی همراه است، عنوان کرد: در مجموع این قانون به نفع مردم است که در این خصوص باید اطلاع‌رسانی شود. در واقع با قانون جدید مودیانی که فرار مالیاتی دارند، محدود می‌شوند و درآمد مالیاتی افزایش می‌یابد. نماینده رشت در مجلس با تاکید بر اینکه مالیات در زمان رکود و تورم شرایط خاص خود را دارد و درواقع کنترل‌کننده اقتصاد است، گفت: فرهنگ مالیاتی باید تقویت و بحث فرهنگ مالیاتی باید در جامعه نهادینه شود.

مهلت ارائه اظهارنامه اشخاص حقوقی تمدید نمی‌شود

مدیرکل روابط‌عمومی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: مهلت ارائه اظهارنامه اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری تا 31 تیرماه جاری بوده و قابل تمدید نیست.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، «غلامرضا قبله‌ای» در این باره اظهار کرد: براساس قانون مالیات‌های مستقیم، 31 تیرماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری برای عملکرد سال 1395 است و این مهلت قابل تمدید نخواهد بود.

وی با بیان اینکه، شرط برخورداری از هرگونه معافیت برای اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری، ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی (تا پایان تیرماه) است، افزود: تسلیم نکردن اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر، موجب تعلق جریمه‌یی غیرقابل بخشش نسبت به مالیات متعلق است. مدیرکل روابط‌عمومی سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری تا پایان تیرماه فرصت دارند، اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1395 خود را به صورت الکترونیکی از طریق سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی به نشانی WWW.TAX.GOV.IR تسلیم و مالیات متعلقه را پرداخت کنند.

 

ارسال نظر