تمدید مهلت جذب اعتبارات عمرانی سال 95 تا پایان شهریور امسال

۱۳۹۶/۰۴/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۱۸۸

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح تغییر مهلت جذب اعتبارات عمرانی در سال ۹۵ در کمیسیون متبوعش خبر داد.

محمدمهدی مفتح در گفت‌وگو با خانه ملت افزود: مهلت هزینه‌کرد اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌یی و مالی در سال 95 تا پایان شهریور ماه سال 96 تمدید شد و همچنین استفاده از اسناد خزانه اسلامی برای تمام مصارف طرح‌های عمرانی بلامانع است.

مفتح ادامه داد: همچنین با حضور مسوولانی از سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل، گزارش صورت وضعیت دریافت‌ها و پرداخت‌ها برای سه ماهه اول سال بررسی شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: براساس گزارش‌های ارائه شده در خصوص دریافت‌ها و پرداخت‌ها، در پایان سه ماهه اول امسال 17.1 دریافت صورت گرفته که البته دریافت‌ها معمولا در اواخر سال بهتر می‌شود.

وی افزود: 52.5درصد مربوط به دریافت‌های سه ماهه اول سال محقق شده اما نسبت به مدت مشابه در سال 95،

72 درصد رشد داشته است.

سخنگوی کمیسیون بودجه مجلس تصریح کرد: درآمد نفت و دارایی‌های سرمایه‌یی در طول سه ماهه اول سال جاری حدود 16درصد سال است که نسبت به سه ماهه اول سال

64 درصد است اما نسبت به کل سال 95 این میزان با افزایش 4.5 برابری روبه‌رو شده است.

وی افزود: درآمدهای مالی شامل اوراق مشارکت و صکوک می‌شود که 21.6 در سه ماهه اول وصول شده و 5.4 درصد سال است؛ اما این میزان نسبت به مدت مشابه در سال 95 برابر با 308 درصد بوده که بیانگر رشد است.

مفتح تصریح کرد: در طول سه ماهه اول امسال 17.6 درصد هزینه شده که 70.4 در سه ماهه سال انجام شده که این موضوعات بیانگر این است پرداخت‌ها 100درصد سه ماهه نبوده است اما نسبت به سال 95 میزان پرداخت‌ها 45درصد افزایش یافته است.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: پرداخت‌های عمرانی به میزان 1.1درصد در سال و 4.3 درصد در سه ماهه اول سال بوده اما پرداخت‌های مالی 1.8 درصد است و نسبت سه ماهه آن معادل 7 درصد است.

 

ارسال نظر