کوتاه از کلان

۱۳۹۶/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۰۰۵

صدور مجوز خروج خودروهای گران‌قیمت

براساس بخشنامه گمرک، بعد از ۶ ماه ممنوعیت مجوز خروج خودروهای ۲۵۰۰ سی‌سی و پایین‌تر از ۳ منطقه آزاد جنوبی کشور صادر شد. به‌گزارش تسنیم، گمرک ایران مجوز خروج خودرو از مناطق آزاد قشم، کیش و چابهار با حجم موتور 2500سی‌سی و پایین‌تر را صادر کرد.   در بخشنامه معاون امور گمرکی گمرک ایران به سه گمرک قشم، کیش و چابهار آمده است؛ پیرو بخشنامه مورخ 18اسفند 92 موضوع ورود موقت خودروهای سواری شماره‌گذاری در مناطق آزاد تجاری- صنعتی به سرزمین اصلی بدین‌وسیله مفاد نامه مورد اشاره جهت اجرا عینا تنفیذ می‌گردد. دستور فرمایید ضمن رعایت مفاد نامه موصوف نسبت به مورد صرفا خودروهای با حجم موتور 2500سی‌سی و پایین‌تر اقدام لازم مبذول فرمایید. گفتنی است مدیرکل گمرک جزیره کیش گفته بود: خروج خودرو از جزیره کیش از روز دوشنبه به سرزمین اصلی به صورت موقت و تا اطلاع بعدی آزاد اعلام شد.

 

عوامل تاثیرگذار در کاهش نرخ تورم

یک اقتصاددان باور دولت در سیاست‌گذاری‌های کلان و همراهی رییس‌جمهور را دو عامل تاثیرگذار در کاهش نرخ تورم برشمرد.

تیمور رحمانی در گفت‌وگو با ایبِنا درخصوص عملکرد دولت در کاهش نرخ تورم و ارتباط این دستاورد با استقلال بانک مرکزی، گفت: من فکر می‌کنم بدنه سیاست‌گذاری کلان دولت و شخص رییس‌جمهور در این زمینه تاثیرگذاری بالایی داشته‌اند.

این اقتصاددان اظهار کرد: در قانونگذاری اتفاقی نیفتاده که بانک مرکزی توانسته باشد در این زمینه تاثیرگذاری مناسبی داشته باشد؛ بنابراین شخص رییس‌جمهور و مشاوران وی به مساله کاهش نرخ تورم توجه ویژه داشته‌اند.

رحمانی خاطرنشان کرد: البته در بانک مرکزی نیز مدیران به این مساله باور دارند و در مجموع دولت توانسته به کاهش نرخ تورم دست یابد.

 

ارسال نظر