تورم دورقمی تولید خدمات

۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۸۶۲

 

مرکز آمار ایران اعلام کرد: شاخص کل قیمت تولیدکننده (تورم) بخش‌های خدمات (برمبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در سال ۱۳۹۴به رقم 204.6 رسیده که نشان‌دهنده رشد 13.4 درصدی آن نسبت به سال 93 است.  به گزارش «تعادل»، مرکز آمار ایران شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات را مشتمل بر 8بخش «تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتورسیکلت و کالاهای شخصی و خانگی»، «هتل و رستوران»، «حمل‌ونقل، انبارداری و ارتباطات»، «واسطه‌گری‌های مالی (بیمه)»، «مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب‌وکار»، «آموزش»، «بهداشت و مددکاری اجتماعی» و «سایر فعالیت‌های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» منتشر کرد.

گزارش شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات به‌صورت فصلی و سالانه، منتشر می‌شود. شاخص قیمت تولید‌کننده

(Producer price index) متوسط قیمت کالاها و خدماتی است که بنگاه‌ها به‌ازای تولید کالا و خدمات دریافت می‌کنند. بر مبنای این گزارش، شاخص گروه «خدمات تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتورسیکلت و کالاهای شخصی و خانگی» در سال ۱۳۹۴ برابر است با

 ۲۳۷.۲ که نسبت به سال قبل 16.5 درصد افزایش یافته است. شاخص گروه «خدمات هتل و رستوران» در سال ۱۳۹۴ برابر است با 266.8 که نسبت به سال قبل 15.4 درصد افزایش یافته است. شاخص گروه «خدمات حمل‌ونقل، انبارداری و ارتباطات» در سال ۱۳۹۴ برابر است با ۲۲۹ که نسبت به فصل قبل 11.4 درصد افزایش یافته است. شاخص گروه «خدمات واسطه‌گری‌های مالی (بیمه)» در سال ۱۳۹۴ برابر است با 221.5 که نسبت به سال قبل 4 درصد افزایش یافته است. شاخص گروه «خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب‌وکار» در سال ۱۳۹۴ برابر است با 170.9 که نسبت به سال قبل 10.9 درصد افزایش یافته است.

 

 

ارسال نظر