کالای ایرانی رقابت‌پذیر نیست

۱۳۹۶/۰۴/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۶۳۰

 

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در لایحه رفع موانع تولید تجدیدنظر کرد، گفت: بالا بودن هزینه‌های تولید از رقابت‌پذیری کالای ایرانی جلوگیری می‌کند و این مساله باعث افزایش حجم کالای قاچاق در کشور شده است. سیدحسن حسینی شاهرودی در گفت‌وگو با خانه ملت، درخصوص بالا رفتن شاخص هزینه‌های تولید در ماه گذشته، اظهار کرد: اگر تمام توانی که برای مبارزه با قاچاق کالا در کشور صرف شده است را در جهت اصلاح روند تولید صرف می‌کردیم الان شاهد افزایش هزینه تولید نبودیم و این مساله برخلاف اقتصاد مقاومتی است. نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد افزایش هزینه تولید هستیم، گفت: افزایش هزینه‌های تولید دقیقا نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است؛ به این معنا که به عدم رقابت‌پذیری کالای تولید داخل در مقابل کالای مشابه خارجی کمک می‌کند و این عمل باعث افزایش حجم قاچاق کالا می‌شود.

حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه فرآیند تولید کالا در کشور دچار اشکال اساسی شده است، اضافه کرد: باید مباحث مالیاتی، قانون کار، قانون تامین اجتماعی، تسهیلات بانکی و فرآیند دریافت تسهیلات بانکی اصلاح شود تا شاهد رشد هزینه‌های تولید نباشیم و خود را به استانداردها و بازار جهانی نزدیک کنیم.

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در کشور ترکیه هزینه‌های کسب و کار و تولید بسیار بیشتر از کشور ماست، خاطرنشان کرد: چه عاملی باعث کاهش قیمت تمام شده کالاهای تولیدی در کشور ترکیه شده است.

وی اظهار کرد: بنا بر گزارش‌های دریافت شده 5درصد از قانون رفع موانع تولید عملیاتی و اجرایی شده که دولت باید این لایحه را به‌روز‌ رسانی کند.

 

 

ارسال نظر