مالیات

۱۳۹۶/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۵۵۱

اجرای کامل طرح جامع مالیاتی تا 2سال دیگر

رییس کل سازمان امور مالیاتی: سامانه جامع مالیاتی یکی از طرح‌های مهم اقتصادی کشور است و حدود یک دهه شروع شده است.

به گزارش ایبنا، سیدکامل تقوی‌نژاد در حاشیه همایش سلامت اداری سازمان مالیاتی گفت: این ابرپروژه ۳۲پروژه دارد و مهم‌ترین پروژه آن نرم‌افزارش است که ابتدا خارجی‌ها آن را نوشتند و البته متخصصان داخلی آن را تکمیل کردند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در حال حاضر ارائه اظهارنامه، پرداخت مالیات و اعتراضات مودیان مالیاتی الکترونیکی انجام می‌شود. تقوی‌نژاد خاطرنشان کرد: از اهداف این طرح ساده‌سازی، شفاف‌سازی و تسهیل امور مودیان است و برنامه داریم تا دو سال دیگر این طرح را به‌طور کامل در کل کشور اجرایی کنیم. رییس کل سازمان امور مالیاتی همچنین با تاکید بر حمایت از تولید گفت: در سال گذشته برای ۷۵۰۰ بنگاه کوچک و متوسط گواهی مالیاتی صادر کردیم تا بتوانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند. تقوی‌نژاد افزود: در آخرین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی قرار شد، امسال مالیات بنگاه‌های کوچک و متوسط بر اساس خوداظهاری آنها دریافت شود که یک گام به جلو است. وی اظهار کرد: مثل توافق با اصناف که برای اظهارنامه یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار واحد صنفی بدون رسیدگی برگ قطعی صادر کردیم و امیدواریم برای بخش تولید هم بتوانیم این کار را انجام دهیم. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سرمایه‌گذارانی که با شرایطی خاص اقدام به راه‌اندازی واحدهای تولیدی کنند، ۵ تا ۱۳سال معافیت مالیاتی دارند و همچنین برای شرکت‌های دانش‌بنیان تا ۱۵سال معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده است.

جزئیات تقسیط مالیات عملکرد و ارزش افزوده سال ۹۶

در بخشنامه سازمان امور مالیاتی جزییات وصول و تقسیط مالیات عملکرد و ارزش افزوده سال ۱۳۹۶ اعلام شد. به گزارش تسنیم بر اساس بخشنامه سازمان امور مالیاتی، 50‌درصد مالیات عملکرد و ارزش افزوده به صورت نقد وصول خواهد شد. در این بخشنامه آمده است، با توجه به لزوم تحقق درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده سال 1396، لازم است در تیرماه سال جاری بابت تقسیط مالیات عملکرد و ارزش افزوده ابرازی اشخاص حقیقی و حقوقی، نسبت به وصول 50‌درصد به صورت نقد و الباقی بدهی حداکثر در اقساط 4 ماهه اقدام شود.

 

ارسال نظر