یک میلیون و 200 هزار مودی خوداظهار

۱۳۹۶/۰۴/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۰۰۲

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: برمبنای توافق سال گذشته و براساس خوداظهاری مودیان مالیاتی، بدون دخالت ماموران مالیاتی تعداد بالغ بر یک‌میلیون و 200 هزار فقره برگ قطعی مالیات رسیدگی، صادر و ابلاغ شد.

وی همچنین به اقدامات مهم سازمان امور مالیاتی کشور در مبارزه با فرار مالیاتی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با بررسی اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مودیان مالیاتی و همچنین بهره‌گیری از سامانه معاملات مودیان، اقدامات موثری در جهت شناسایی و تشکیل پرونده برای مودیان جدید مالیاتی صورت گرفته است.

تقوی‌نژاد افزود: با ایجاد پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی و تقویت و افزایش سیستم‌های واحدیابی مکانیزه، روند مبارزه با فرار مالیاتی سرعت یافته و در سال 95 و با تکیه بر اطلاعات این پایگاه، در حدود 300هزار مودی مالیاتی جدید شناسایی و مالیات حقه از آنان اخذ شده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ایجاد دفتر مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی در سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: با رصد و بررسی تراکنش‌های سنگین و مشکوک بانکی، در سال گذشته حدود 3300 میلیارد تومان از محل کشف و شناسایی تراکنش‌های مشکوک بانکی مالیات وصول شده است.

وی با بیان اینکه مودیان مالیاتی شریک ما در تامین درآمدهای مالیاتی هستند، خاطرنشان کرد: باید با مردم با انصاف و عدالت برخورد کنیم و تنها در این صورت است که مالیات با رضایت مردم و عادلانه اخذ خواهد شد.

تقوی‌نژاد، در ادامه به اقدامات متعدد سازمان امور مالیاتی کشور در راستای خدمت‌رسانی هر چه مطلوب‌تر به مودیان اشاره کرد و گفت: کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی از 500 روز (در سال 94) به حدود 200روز (در سال 95) و همچنین تسریع در رسیدگی‌ها در شورای عالی مالیاتی با اولویت پرونده‌های بزرگ ازجمله این اقدامات اثربخش است.

 

ارسال نظر