الزام نوسازی تجهیزات برای حمایت از تولیدکنندگان

۱۳۹۶/۰۴/۰۱ - ۰۰:۲۶:۵۵
کد خبر: ۱۰۱۷۵۸

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوسازی تجهیزات در کیفیت و قیمت تمام شده تولید تاثیر فراوانی دارد، گفت: دولت با اختصاص ردیف‌های نوسازی تجهیزات در بودجه از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند. غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره بالا بودن قیمت تمام شده محصولات داخلی و فرسودگی تجهیزات تولیدکنندگان گفت: در رقابت با کالاهای مشابه خارجی دو عامل کیفیت و قیمت تاثیرگذار است که تولیدکنندگان داخلی عمدتا در هر دو بحث بازنده هستند. نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت تمام شده کالاها تولید داخل به دلیل گران بودن نیروی کار و فرسودگی و مکانیزه نبودن تجهیزات بسیار بالاست، اظهار کرد: این انتظار وجود دارد تا متولیان کیفیت کالاهای تولیدی را افزایش و همچنین هزینه‌های تولید را کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه باید سرعت در تولید با دستگاه‌های دارای تکنولوژی رو دنیا افزایش پیدا کند، اضافه کرد: این موارد در عرصه رقابت بین‌المللی عرضه کالا برگ برنده‌یی را در اختیار تولید‌کنندگان ما قرار می‌دهد، متاسفانه در حال حاضر شرایط این‌گونه نیست، نبود استاندارد در تولید، گران تمام شدن کالا، عدم کیفیت کالا و دستگاه‌ها ما را در عرصه بین‌المللی متضرر می‌کند.  جعفرزاده‌ایمن‌آبادی با تاکید بر تاثیر‌گذاری نوسازی تجهیزات در بالا بردن راندمان تولید افزود: 30درصد محصول برنج کشور به دلیل فرسودگی تجهیزات برداشت خرد شده و در رده‌بندی کیفیت از درجه یک به درجه دو نزول می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به راه برون‌رفت از این مساله یعنی حمایت دولت از تولید‌کنندگان اشاره کرد و گفت که قطعا دولت در آینده از این مساله متضرر نمی‌شود.

 

 

ارسال نظر