کلان

۱۳۹۶/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۰۷۹

 عدم تکلیف مشاغل خودرویی به ارائه اظهارنامه

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی، از تعیین مالیات مقطوع برای عملکرد سال ۱۳۹۵ صاحبان مشاغل خودرو خبر داد و گفت: این دسته از مودیان در صورت بهره‌مندی از دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و پرداخت مالیات مقطوع تکلیفی به ارائه اظهارنامه مالیاتی ندارند. به گزارش ایسنا، نادر جنتی با اشاره به صدور دستورالعمل اجرای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم از سوی رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور و ابلاغ آن به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور عنوان کرد: مالکان مشاغل خودرویی از جمله صاحبان وسایل نقلیه مسافری، باری، ماشین‌آلات راهسازی و صنعتی، مطابق جداول تنظیم شده و با رعایت گروه‌بندی استان‌ها مکلف به پرداخت مالیات مقطوع تعیین شده تا پایان خردادماه ۱۳۹۶ هستند. وی افزود: صاحبان مشاغل یاد شده که می‌خواهند از این دستورالعمل بهره‌مند شوند، تکلیفی جهت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و اسناد و مدارک موضوع آیین‌نامه ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم برای عملکرد سال ۱۳۹۵ ندارند و ‌باید مالیات مقطوع را تا پایان خردادماه سال ۱۳۹۶ پرداخت کنند، در غیر این صورت صاحبان مشاغل مذکور که خواستار بهره‌مندی از این دستورالعمل و پرداخت مالیات مقطوع نیستند، جهت بهره‌مندی از معافیت مالیاتی سالانه و عدم تعلق جریمه، ملزم به ارائه اظهارنامه مالیاتی تا پایان خردادماه هستند.

 3.37میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی

سازمان توسعه و تجارت سازمان ملل متحد (آنکتاد) در گزارش سرمایه‌گذاری جهان ۲۰۱۷ اعلام کرد: ایران بیش از 3.37میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در سال ۲۰۱۶ جذب کرده است. به گزارش ایسنا، این میزان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در سال ۲۰۱۶ که تحریم‌های هسته‌یی علیه ایران خاتمه یافت، جذب شد. سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران به مدت چند سال رو به کاهش بود، اما در سال ۲۰۱۶ از رشد ۶۴ درصدی در مقایسه با 2.050میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ برخوردار شد. در مقابل برآورد شد تنها ۱۰۴میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی از کشور خارج شد که در مقایسه با ۱۲۰میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ کاهش داشت. در سال میلادی گذشته ۳۷توافق سرمایه‌گذاری بین‌المللی امضا شد که ترکیه با ۷ قرارداد در صدر فهرست سرمایه‌گذاری خارجی قرار گرفت و ایران با ۳ قرارداد در رتبه دوم قرار گرفت. آنکتاد یک نهاد بین دولتی دایم است که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۶۴ تاسیس شد و به مجمع عمومی سازمان ملل متحد و شورای اقتصادی و اجتماعی گزارش می‌دهد اما اعضا، مدیریت و بودجه مختص خود را دارد. این نهاد همچنین بخشی از گروه توسعه سازمان ملل متحد است.

 آموزش بین‌المللی بهره‌وری با همکاری APO

رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران، از برگزاری پنج دوره آموزشی بین‌المللی در زمینه بهره‌وری با همکاری سازمان بهره‌وری آسیایی (APO) و برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور به میزبانی ایران خبر داد. سازمان ملی بهره‌وری ایران، روز گذشته به نقل از رویا طباطبایی‌یزدی گزارش داد که این دوره‌های آموزشی در زمینه بهره‌وری آب، نوآوری، کارآفرینی و گردشگری بومی، توسعه صنایع کوچک و متوسط و روابط مدیریت و نیروی کار خواهد بود. طباطبایی یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته کارگاه آموزشی «مدیریت نوآورانه منابع آب» از 31 تیر تا چهارم مرداد، دوره آموزشی «مدیریت دانش و نوآوری برای نهادهای دولت محلی» از چهارم تا هشتم شهریور و بازدید مطالعاتی چند کشور از «توسعه صنایع کوچک و متوسط» از 15 تا 19 مهرماه سال جاری به میزبانی کشورمان برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر