قیمت جدید مرغ اعلام شد

۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - ۱۵:۵۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۷۳۲۶
قیمت جدید مرغ اعلام شد

حبیب اسداله‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی، گفت: با توجه به مازاد عرضه، هرکیلو مرغ ۶ تا ۸ هزارتومان کمتر از نرخ مصوب در بازار به فروش می رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب اسداله نژاد گفت: قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده ۳۵ تا ۳۸ هزارتومان و مرغ گرم ۵۵ تا ۵۷ هزارتومان است که کماکان ۶ تا ۸ هزارتومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که در بهمن بیش از ۱۲۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گیرد که این میزان نیاز بازار شب عید و ماه رمضان را به طور کامل تامین‌ می کند.

اسداله نژاد نیاز جوجه ریزی ماهانه در ایام عادی سال را ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون قطعه اعلام کرد و گفت: بنابر آمار سامانه سماصط در دی ماه ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که این میزان بیش از نیاز داخل است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با تاکید بر صادرات مازاد تولید مرغ گفت: اگر اجبار رفع تعهدات ارزی حذف شود، امکان صادرات به بازارهای هدف وجود دارد، درغیراین صورت به سبب عدم همخوانی با بازارهای جهانی و رقابت با رقبا، صادرکنندگان‌تمایلی ندارند.

به گفته او، با واگذاری امور تنظیم بازار به اتحادیه قرار بود جمع آوری مرغ مازاد واگذار شود که متاسفانه هنوز این موضوع قطعی نشده است و در حال رایزنی برای ابلاغ این دستورالعمل در راستای حمایت از حقوق مرغداران‌ هستیم.

اسداله نژاد ادامه داد: بنابر آمار تاکنون حدود ۳ هزارتن مرغ مازاد از سطح بازار جمع آوری شده است که در صورت ابلاغ دستورالعمل و جمع آوری مازاد از سطح بازار، نرخ مصوب مرغ اعمال می شود و بازار به ثبات می رسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با انتقاد از سیاست وزارت جهاد و پشتیبانی امور دام در راستای واردات مرغ گفت: علی رغم مازاد تولید و زیان تولیدکنندگان در سه ماه اخیر، مرغ منجمد خارجی در حال واردات است و همواره پشتیبانی امور دام هم، مرغ هایی که تاریخ مصرف آنها روبه اتمام است، در قالب فروش صنعتی به بازار عرضه می کند که این امر نظم بازار را بر هم‌ می زند. این درحالی است که مسئولان وزارت جهاد به رغم‌ممنوعیت واردات در یکسال گذشته، اما به بهانه آنکه ارز ترجیحی گرفتند، واردات را انجام‌ می‌دهند. 

 

ارسال نظر