اخبار کلان

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۸۴۱

طرح جامع مالیاتی مانع فرار از مالیات است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: طرح جامع مالیاتی و دسترسی محرمانه به حساب‌ افرادی که درآمد خود را کتمان می‌کنند، مانع فرار مالیاتی است. محمد حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به دو راهکار ارایه شده برای جلوگیری از فرار مالیاتی در سال آینده گفت: اطلاعات مربوط به مودیان با توجه به اجرای طرح جامع مالیاتی افزایش یافته است و بنابراین می‌توان مطابق با آمار دقیق‌تر، مالیات به حقه بیشتری را وصول کرد. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: اجازه رسیدگی و دسترسی به حساب‌های جاری افراد ذی‌نفع در شرکت‌ها یا اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق کتاب سنوات گذشته طبق قانون داده شده است و براساس این حکم وصول مالیات نسبت به گذشته بیشتر خواهد شد. نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی افزود: این حکم بدان معناست که اگر ممیز مالیاتی احساس کند صاحب یک شرکتی رقمی از درآمد خود را کتمان می‌کند، اجازه دارد به حساب‌های جاری افراد وابسته به این شرکت از طریق بانک مرکزی به صورت محرمانه سرکشی کند و در نهایت براساس میزان گردش مالی شرکت، نسبت به تشخیص درآمد واقعی اقدام و مالیات دقیق را تعیین کند.

وی همچنین ضمن انتقاد از عدم اجرای قانون نصب کارتخوان در مطب پزشکان اظهار داشت: برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی باید بتوان قانون نصب صندوق‌های مکانیزه و پوز را به درستی اجرا کرد و در این صورت ممیزین مالیاتی طبق شفافیت بیشتر در میزان خرید و فروش فروشگاه‌ها و مراکز دیگر می‌توانند مالیات‌ها را بررسی و اعلام می‌کنند.

کشف 524 تن مواد مخدر از سوی گمرک

به گزارش ایسنا سخنگوی گمرک ایران در رابطه با کشف 524 تن مواد مخدر توضیح داد: از آنجا که ایران در کنار افغانستان واقع شده و سوداگران مرگ بخش زیادی از مواد مخدر را ناگزیرند از منطقه ما ترانزیت کنند مقصد اغلب قاچاق مواد مخدر خروجی از کشور، کشورهای اروپایی، امریکا، کانادا و استرالیا است. وی افزود: در خصوص نحوه جاسازی و کشور مقصد مواد مخدر می‌توان به جاسازی مواد مخدر در جوف کالاهای صادراتی به کشورهای مقصد قاچاق مواد مخدر اشاره کرد. کشف اخیر در یکی از گمرکات استان تهران به این‌گونه بود که یک محموله بار دستگاه دوغ‌ساز و به مقصد کشور آلمان متوقف شد و با بررسی به عمل آمده و با استفاده از سگ‌های مواد یاب گمرک، میزان ۴۱ کیلو و ۶۵۰ گرم تریاک در این محموله صادراتی کشف شد و برای انجام تشریفات قضایی در اختیار مقامات مذکور قرار گرفت. سخنگوی گمرک ایران یادآوری کرد که کشفیات مواد مخدر از سوی گمرک در حالی انجام شده که براساس ارزیابی سازمان جهانی گمرک، گمرک ایران در سال‌های اخیر یکی از گمرکات برتر جهان در کشف و مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر شناخته شده است.

 

ارسال نظر