تکلیف وزارت نیرو به جذب سرباز

۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۹۹۳

ایرنا| وزیر نیرو دیروز با اعلام این خبر که با امضای موافقتنامه‌ای میان وزارت نیرو و ستاد کل نیروهای مسلح، مقرر شده است در طول سه سال تا 900 سرباز امریه در وزارت نیرو جذب شود، خاطرنشان کرد: پیش از این، سالانه 30 نفر به عنوان سرباز امریه از میان دانش‌آموختگان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های فنی جذب این وزارتخانه می‌شدند.

وزیر نیرو اضافه کرد: نه تنها دانش‌آموختگان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، بلکه دانش‌آموختگان مقطع دکتری جذب می‌شوند؛ علاوه بر این، جذب مشمولان فقط منحصر به رشته‌های فنی نیست بلکه در رشته‌های مختلف مرتبط با علوم اجتماعی مانند علوم ارتباطات، حقوق، حسابداری و مدیریت نیز نیرو جذب خواهد شد.

وی با اشاره به اولویت بخشیدن به «مدیریت عرضه و تقاضا» در وزارت نیرو، هدف از به‌کارگیری دانش‌آموختگان رشته‌های مرتبط با علوم اجتماعی را حضور متخصصان این حوزه در مدیریت توامان عرضه و تقاضا ذکر کرد.

عضو هیئت وزیران دولت دوازدهم گفت: ضوابط و همچنین امکان ثبت نام برای همه واجدان شرایط تنها از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو و پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت‌های مادر تخصصی زیرمجموعه وجود دارد؛ یعنی من به عنوان وزیر نیرو، معاونان و مدیران عامل، هیچ یادداشت و تماس تلفنی را از هیچ کس دریافت نخواهد کرد و همه به سایت اطلاع‌رسانی وزارت نیرو هدایت می‌شوند.

اردکانیان افزود: اولویت‌های انتخاب مشمولان، شامل مرتبط بودن موضوع پایان‌نامه کارشناسی ارشد و تِزهای دکتری با مسائل آب و برق، انرژی‌های تجدیدپذیر، کاهش تلفات و هدررفت و استفاده از پسماند می‌شود و همچنین امتیازهای تحصیلی نیز ملاک عمل خواهد بود.

به گفته وی، متقاضیان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در این طرح اولویت خواهند داشت.

 

ارسال نظر